fallback

Правят първа копка за разширението на столичното метро в неделя

Трасето на участъка от проекта е подземно с обща дължина 6,4 км и 7 метростанции

14:01 | 12.12.08 г.

На 14 декември от метростанцията, разположена под пътното платно на бул. „Мария Луиза” на кръстовището на бул. „Мария Луиза” и ул. „Ген. Столетов” в кв. Банишора започва строителството на включения в ОП ”Транспорт” проект за разширение на метрото в София, участък „Пътен възел Надежда - Централна ж.п. гара – пл. св. Неделя – НДК - бул. Черни връх”, съобщиха от пресцентъра на Столична община.

Трасето на участъка от проекта е подземно с обща дължина 6,4 км и 7 метростанции. Освен строителството на тунелите и метростанциите в обхвата на работите влизат архитектура и благоустройство на метростанциите и изграждане на релсов път с дължина 12,8 км.

Бюджетът за проекта от ОП ”Транспорт” е 185,19 млн. евро.

Трасето на проекта е разделено на два участъка.

Първият участък е ”Пътен възел Надежда – Централна ж. п. Гара – пл. Св. Неделя - бул. Патриарх Евтимий” и е с дължина 3,8 км и 4 метростанции. Тунелите в участъка ще се изграждат с механизирана тунелопробивна щитова машина с диаметър 9 м, а метростанциите - по открит способ.

Поради липсата на български фирми с опит и механизация за строителство на тунели по този метод в обществената поръчка за избор на изпълнители са участвали само чуждестранни фирми и консорциуми, се посочва в съобщението. За основната част от останалите работи са посочени местни подизпълнители. За електро-механична част, релсов път, конструкции и други фирмата, предложила най-добро техническо предложение и най-ниска цена - Доуш иншаат ви тиджарет АД, е посочила местните подизпълнители - Стартинженеринг АД, СК-13 Холд-Инг АД. Тръжната цена за участъка е 168,283 млн. евро.

Вторият участък e „Патриарх Евтимий - НДК- бул. Черни връх”/РУМ „Черни връх” и е с дължина 2,6 км и 3 метростанции. Основната част от конструкциите на метростанциите пред НДК и музея „Земята и хората” и тунелите между тях са изградени при строителството на НДК. Тунели от бул. Арсеналски до ул. Джеймс Баучер ще се строят по нов австрийски тунелен метод, а метростанциите по открит способ в укрепени котловани. Най-добро техническо предложение и най-ниска цена са предложени от обединение Трейс Груп АД, Трейс София ЕООД и СП Инженеринег АД. Достигнатата тръжна цена за него е 72,583 млн. евро, се посочва още в съобщението.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:06 | 26.08.22 г.
fallback