fallback

Обединена млечна компания с 39% ръст на продажбите до 38 млн. лв.

Въпреки ръста в продажбите, производителят на марките "Верея" и "Фибела" отчита загуба от над 5 млн. лв. за деветмесечието

14:10 | 11.12.08 г.

Обединена млечна компания АД (ОМК) реализира ръст на нетните приходи от продажби с 39% до 37,8 млн. лв. за деветмесечието на 2008 г., спрямо съпоставимия период на 2007 г., показва отчета публикуван чрез БФБ-София, където са листвани облигациите издадени от дружеството.

Въпреки ръста в продажбите, загубите на ОМК се увеличават на годишна база с 17,7% до 5,06 млн. лв. за деветмесечието на 2008 г.

През април 2007 г. гръцката Вивартия и дъщерно дружество на Доверие обединен холдинг сключиха договор за 37,4% от капитала на ОМК при цена от близо 7 млн. евро.

ОМК притежава търговските марки Верея, Фибела и други.

През юли, август и септември ОМК е изкупувало суровото мляко при цена от 69 ст./л основно от региона на гр. Пловдив. Очакванията на дружеството са, че цената на суровото краве мляко ще се задържи или увеличи минимално до края на годината, поради големия внос на млечен концентрат от ЕС. Като един от проблемите пред сектора се посочва липсата на регулярно отпускане на субсидии за млекопроизводителите.

Очакваме до края на 2008 г. икономическият растеж да се запази висок, но бързото влошаване на международната конюктура може да доведе до забавяне на растежа на икономиката ни до края на текущата и особенно през следващата година, се казва в междинния доклад за дейността на ОМК. Компаниите ще бъдат изправени пред предизвикателството да управляват по-гъвкаво разходите си, особено за работна заплата, така че да запазят конкурентните си позиции в условията на глобално забавяне на икономическата активност, уточняват още от дружеството.

Свързани компании:

Обединена Млечна Компания АД-Пловдив(A2QA)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:27 | 14.09.22 г.
fallback