fallback

Искат еднакви изисквания за категоризация на хотелите в ЕС

В резултат на проверки на комисията през тази година са затворени 192 туристически обекти в страната, главно малки заведения за хранене

11:56 | 09.12.08 г.
Автор - снимка
Създател

Категоризацията на хотелите от една до пет звезди не означава едно и също във всички европейски страни и затова е необходимо уеднаквяване на критериите за даване на съответната категория на даден хотел. Това заяви на конференция днес по въпросите за защита на потребителите на туристически услуги председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Дамян Лазаров.

Той посочи, че като цяло би трябвало да се подобри законодателството в областта на защита на потребителите на туристически услуги, което ще е от голяма полза особено за тези, които пътуват в чужбина, защото те често не познават законодателството на съответната страна и обикновено не знаят как да си търсят правата.

Лазаров съобщи, че в резултат на проверки на комисията през тази година са затворени 192 туристически обекти в страната, главно малки заведения за хранене. Причина за това е било непокриване на съответните изисквания.

От страна на потребителите най-много оплаквания е имало през годината заради необявяване предварително на цените в хотелите и ресторантите, а също и неотговаряне на туристическия обект на съответната категория. На въпрос на Investor.bg какво трябва да направи един гражданин, когато туристическият пакет на практика не съответства на предварително обявеното и платеното, Лазаров отговори, че туристът първо трябва да опита да постигне извънсъдебно споразумение със съответната туристическа агенция, в резултат на което да му се върнат парите.

Ако не се стигне до споразумение, гражданинът може да подаде оплакване в съда или в КЗП и при доказване на нарушението на агенцията може да бъде наложена административна глоба и отново да се върнат средствата на туриста.

От Съюза на инвеститорите в туризма пък предложиха в България да се създаде, подобно на САЩ, институцията туристически омбудсман, която ще представлява връзката между производители и потребители на туристически услуги.

От Асоциацията на туроператорите пък обърнаха внимание, че продължава практиката на т.нар. заблуждаваща реклама при продажба на самолетни билети през интернет, при което се обявява не пълната цена на билета, а цена, в която не са включени всички такси.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:24 | 04.09.22 г.
fallback