fallback

Булгартабак очаква да понижи пазарния си дял до 50% през 2009 г.

С 26% поскъпват българските цигари догодина, предвиден е преходен период за въвеждане на новите цени

13:35 | 28.11.08 г.
Автор - снимка
Създател

През 2009 г. Булгартабак холдинг предвижда да „запази почти същия пазарен дял“ като тази година, заяви на пресконференция днес Корнелия Нинова, единият от двамата новоизбрани изпълнителни директори на компанията. По думите й в момента делът на холдинга от пазара възлиза на 60%, а очакванията са догодина той да падне до 50-55%.

Другият изпълнителен директор – Иван Биларев, обясни за Investor.bg, че като обем продукция компанията смята да произведе същото количество като тази година, като се засили износът, по-конкретно към Хонконг, Тайван и страните от Бенелюкс, а също и към съседните на България страни.

През тази година прогнозите са холдингът да е продал на вътрешния пазар общо 12 млрд. къса цигари, а на външния – 5,5 млрд. къса, което ще е повишение на износа с 13,5% спрямо 2007 г. Дружеството е продало в чужбина и тютюни, залежали от други години в размер на 12 200 тона, при условие че миналата година тези продажби са възлизали на над 14 800 тона.

На въпрос на Investor.bg дали се предвиждат съкращения на персонала Корнелия Нинова отговори, че, „стига да няма влошаване на икономическите условия“, такива не са планирани. Тя отказа да съобщи каква е средната работна заплата в дружеството.

Според консолидирания отчет на Булгартабак за деветмесечието на 2008 г. холдингът има спад от 24% на годишна база на нетните си приходи от продажби до 193,45 млн. лв. Печалбата за периода възлиза на 18,96 млн. лв. спрямо 7 млн. лв. година по-рано, като увеличението се дължи на продажбата на дела на дружеството в капитала на Цигарена фабрика Пловдив АД и Слънце Стара Загора – Табак АД.

По думите на Иван Биларев фабриката в Благоевград е завършила деветмесечието с печалба от 7,5 млн. лв., а тази в София – със загуба от 1 млн. лв. (докато в края на шестмесечието е била на загуба от 4 млн. лв.). Двете цигарени фабрики според Биларев, както и дружеството като цяло, ще излязат на печалба в края на годината.

От холдинга съобщиха още, че през следващата година предвиждат да повишат качеството чрез нов външен вид на опаковките и по-добри филтри. Компанията ще води агресивна рекламна кампания и маркетингова политика, казаха още от ръководството на Булгартабак, но още не е известно с колко ще бъде увеличен рекламният бюджет. Инвестиции ще бъдат направени главно за покупка на машина за меки опаковки, за перфориращи устройства и др.

До началото на 2009 ще бъде пуснат на пазара нов вид цигари Eva с по-ниско съдържание на никотин. Освен това се разработва нов вид марка цигари, която ще бъде от скъпия сегмент.

Относно обявените от Народното събрание преди дни нови акцизи на цигарите от Булгартабак са пресметнали, че те ще доведат до около 26% увеличение на цените на българските цигари. Така например прогнозните цени на цигарите Eva след март 2009 ще бъдат 3,25 лв., ММ 100 мм – 3,45 лв., Victory – 3,45 лв., Средец – 3,15 лв., Мелник – 2,90 лв., Престиж - 1,65 лв.

Нинова поясни, че подкрепя предложението да има преходен период за влизане в сила на новите цени на цигарите, който да е до три месеца. По думите й, ако се създаде ценова война на пазара на цигари, то, както и през тази година, може да бъдат въведени преходни цени до средата на следващата година.

Свързани компании:

Булгартабак - холдинг АД(BTH)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:57 | 12.09.22 г.
fallback