fallback

НАПИ: Пътната мрежа е готова за зимата

За зимното поддържане на близо 20 000 км републикански пътища ще са необходими около 30 млн. лв.

11:07 | 14.11.08 г.
Автор - снимка
Създател

Пътната мрежа в страната е подготвена за приближавата зима, обобщиха от Националната агенция „Пътна инфраструктура“ резултатите от заседанието на ръководството на НАПИ с директорите на Областни пътни управления (ОПУ) в страната.

Нито един от директорите не е съобщил за проблеми в организацията на Опорните пунктове, в които ще дежурят снегопочистващата техника и екипи на фирмите със сключени договори за зимно поддържане.

Възстановяването на 24-часовите дежурства в ОПУ бе една от първите задачи, които бяха възложени от ръководството. Директорите докладваха и за степента на готовност на фирмите по зимната поддръжка на територията на всяко ОПУ, техническия им капацитет, човешкия ресурс и обезпеченост с материали.

Според данните, предоставени от ОПУ, по пътната мрежа в страната ще има над 3000 машини за почистване на снега и третиране на пътищата. Осигурени са необходимите количества пясък, сол и луга, като се предвидени средства и за допълнителни количества, ако зимната обстановка се усложни.

За зимното поддържане на близо 20 000 км републикански пътища в страната ще са необходими около 30 млн. лв., като 12 млн. лв. вече са преведи авансово на фирмите за подготовка и закупуване на материали.

По време на заседанието е сформирана работна група, която да предложи проект за нов вид договор с пътнопочистващите фирми. Работната група ще изработи и предложи текст на договор, който да даде оптимално добри, ясни, прозрачни, отговарящи на реалните потребности и практика отговорности както за НАПИ като възлагащ орган, така и за фирмите, на които е поверена зимната поддръжка на пътищата.

Ще стартират „черни списъци”, в които ще попадат фирми, които имат сключени договори с НАПИ, но не изпълняват задълженията си по тях или не работят качествено, е подчертано по време на срещата. Такива фирми няма да имат право на участие в следващи тръжни процедури, обявявани от агенцията.

Друго предложение, около което са се обединили присъстващите, е възстановяването на лабораториите към Областните пътни управления, които са съществували преди години. Поради необходимостта от строг контрол върху качеството на строителните и ремонтните дейности, връщането на лабораториите е въпрос, който ръководството се ангажира да обсъди детайлно, се казва в съобщението на НАПИ. Към момента контролът по качеството на пътностроителните дейности се осъществява от Централната лаборатория на агенцията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:05 | 14.09.22 г.
fallback