Две са основните препятствия пред пътната инфраструктура у нас – огромните натрупани закъснения в реализацията на проектите и хроничната липса на средства, заяви Тодор Тодоров, изпълнителен директор на Сдружението на пътните инженер консултанти.
По думите му в периода 2001 – 2007 г. са натрупани големи закъснения в пътния сектор, като цялото общество понася огромни загуби от това.
"Към момента на присъединяването си към ЕС България не разполагаше с модерна пътна инфраструктура и не успя поне частично да изгради автомагистрална мрежа", отбеляза той. "Пътната мрежа не беше готова и така се натрупаха много трудности при нейната поддръжка и ремонт".
Липсата на средства пък се дължи на увеличаване на стойността на пътното поддържане, постоянното свиване на бюджетите за ремонти, липсата на модерни критерии за ефективно отчитане на разходите, както и на липсата на модерна база данни за състоянието на мрежата.
Като мерки за преодоляване на препятствията Тодоров посочи преосмисляне на начина на финансиране на инфраструктурата и въвеждане на съвременна система за управление на мрежата. На държавно ниво от сдружението очакват по-добро взаимодействие между отделните министерства и приемане на национален транспортен план. Сред административните мерки пък са рационалното планиране и ефективно управление на инвестиционните проекти, допълни той.