fallback

Засега не се очертава жп система за градския транспорт в София

Единственият релсов път, предвиден да намери приложение в градския транспорт в София, е метрото, заяви Петър Мутафчиев пред депутатите

17:00 | 12.09.08 г.
Автор - снимка
Създател

Създаването на железопътна система на градския транспорт в София може сериозно да помогне за превоза на пътници, но тази система не трябва в никакъв случай да има пресечни точки с автомобилния и с автобусния транспорт, каза по време на парламентарен контрол днес министър Петър Мутафчиев, цитиран от БТА. Като цяло обаче тази проблематика е в правомощията на общината, защото тя е институцията, която разработва общия устройствен план на града, посочи транспортният министър.

Депутатът Минчо Христов попита министъра какви са намеренията за възобновяване на околовръстната железопътна линия на София.

НК „Железопътна инфраструктура“ е предприела действия за продажбата на гара „Пионер“ заедно с прилежащи 60 дка от Борисовата градина. Това е един от най-апетитните терени в София и затова и началната цена е 115 млн. лева, каза Христов.

Проблемът според него е в това, че гара „Пионер“ е част от околовръстна жп-линия изградена през 30-те години на миналия век, когато е била ключова транспортната линия в София. Част от тази линия работи и днес, но не за пътници, а само за стоки. Тя би могла да се възобнови с минимални средства и да стане предпочитан транспорт за много граждани и да облекчи част от натоварения автомобилен трафик, посочи депутатът.

Линията е дълга около 30 км и свързва близо 15 квартала с централна гара. Сред тях са Лозенец, Дианабад, Изгрев, Левски, Хладилника, Красна поляна, Иван Вазов, Обеля.

Ако линията бъде възстановена, ще се съкрати драстично преминаването през центъра и задръстванията, посочи Минчо Христов. Той припомни статистиката, според която дневно в София се изразходват над 600 хил. литра гориво заради задръстванията или половин милиард лева годишно, които столичани плащат от джоба си, без в тази сметка да влизат загубеното време, нерви и здраве.

Съгласно устройствения план на София, метрото е единственият релсов път, предвиден да намери приложение в градския транспорт. Създаването на градска железница категорично не се предвижда в този план, каза Мутафчиев. Той посочи също, че към продажбата на гара „Пионер“ се е пристъпило след като е станало ясно, че няма никакви шансове за създаването на такъв железопътен пръстен около София.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:52 | 14.09.22 г.
fallback