Подготвя се концесия на терминала за опасни химични товари на пристанището във Варна, която вероятно ще бъде отделно от тази за концесия на пристанище Варна-Запад. Това заяви министърът на транспорта Петър Мутафчиев при откриване на специализиран терминал за приемане и съхранение на рафинирани базови масла в морската столица.
Подготвя се втора процедура за избор на инвеститор на терминала за опасни химични товари, след като първата е пропаднала, поясни Мутафчиев.
По първоначални данни съоръжението трябва да бъде изградено върху площ от 120 дка, като концесионерът е длъжен да построи и пристан за разтоварване на танкери, тръбопроводи, сгради и инсталации за електроснабдяване и водоснабдяване, както и пътища и подходи.
Следва да бъде осигурена технология и технически средства за обработка на товари с дихлоретан, сярна киселина, солна киселина и течен тор.
Размерът на инвестициите, които трябва да направи концесионерът за изграждането и оборудването на новия терминал, е минимум 16 млн. лв.
Обмисля се и създаването на смесени дружества и в същото време отдаване на концесия, заяви още транспортният министър.
По думите му преговорите с Министерство на отбраната за избор на място за дълбоководния терминал във Варна са още в начален етап. Военното министерство притежава терена на островната част, където би могло да се изгради пристанищното съоръжение. То ще е с дълбочина 14 м и ще струва близо 85 млн. лв., които пристанището ще осигури чрез заем от японска банка, посочи по-рано тази година шефът на порт Варна Данаил Папазов.