fallback

Подписаха договорите за строежа на разширението на метрото

Един от изпълнителите на проекта е Обединение "Метротрейс", в което участва Трейс Груп Холд

13:29 | 27.08.08 г.
Автор - снимка
Създател

Договорите за изграждането на двете отсечки от проекта за разширяване на софийското метро бяха подписани днес с фирмите „Доуш Иншаат ве Тиджарет“ АД и Обединение „Метротрейс“, съобщиха от Министерство на транспорта.

Турската „Доуш Иншаат ве Тиджарет“ е изпълнител на Обособена позиция I – „Пътен възел Надежда – Централна ж.п. Гара – пл. Св.Неделя – бул. Патриарх Евтимий”, с трима подизпълнители и цена от 329,133 млн. лв., Обединение „Метротрейс“ - на Обособена позиция II – „Бул. Патриарх Евтимий – НДК – бул. Черни връх” с дължина 2,6 км и 3 метростанции в т.ч. завършване на изградените преди около 25 г. конструкции на участъка в района на НДК.

Обединение „Метро Трейс” се състои от три фирми - Трейс Груп Холд, СБ Инженеринг и Трейс София, и 5 подизпълнители и предложената цена е 141,96 млн. лв.

От 19 юни до 21 юли 2008 г. представителна комисия с членове от Министерството на финансите, Министерството на транспорта, Областната управа на София, Столична община и Метрополитен ЕАД направи комплексна оценка на икономически най-изгодните оферти и класиране на участниците. Към комисията са привлечени технически експерти и експерт по процедурите от Съюза на одиторите от Сметната палата.

Съгласно оценката на комисията фирмите, класирани на първо място за съответния участък, изпълняват напълно заложените изисквания за опит и капацитет, като са представили най-пълни и професионално разработени Технически предложения и най-ниски ценови оферти.

В резултат на прецизната оценка и прозрачно проведената процедура, в законовия срок до 1 август 2008 г. не са постъпили възражения и решението за избор на изпълнители е влязло в сила.

Вследствие на повторното обявяване на процедурата и предложенията на класираните на първо място фирми, цената за изграждане на проекта е намалена с 84 млн. лв.

Недостигът на финансов ресурс, който се явява от разликата между индикативния бюджет на проекта, предвиден в ОПТ, и тръжната цена за двете обособени позиции, е на приблизителна стойност 109 млн. лв. Необходимият бюджет трябва да бъде осигурен от бенефициента, за да бъде разрешено от Управляващия на ОП „Транспорт” стартирането на проекта.

Договорите влизат в сила от датата на получаване на писмено уведомление от страна на „Метрополитен” ЕАД до съответния изпълнител, което се основава на официално разрешение за стартиране на изпълнението на проекта от страна на Управляващия орган на ОП „Транспорт” до бенефициента.

Срокът за изпълнение на строителните роботи и по двете обособени позиции е 45 месеца. При просрочие на сроковете се предвижда неустойка в размер на 0,05% от стойността на договорите за всеки просрочен ден (164 хил. лв. на ден за първия участък и 70 хил. лв. на ден за втория участък). При по-голямо просрочие тя може да достигне до 20% от стойността на отделните участъци, съответно до 65 млн. лв. за първия и до 28 млн. лв. за втория участък.

Цената за изпълнение на подписваните договори за проектиране и изграждане на двата участъка е твърдо-договорна и не подлежи на промяна.

Свързани компании:

Трейс Груп Холд АД(T57)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:44 | 11.09.22 г.
fallback