Медийната компания Central European Media Enterprises Ltd. (CME) обяви, че е сключила споразумение да придобие от Top Tone Media Holdings Limited дял от 80% в два български телевизионни канала – TV2 и спортния Ринг ТВ, сочи съобщение в PRNewswire.
Очаква се общата сума, която ще бъде платена за дела от 80% в брой, да възлезе на около 172 млн. долара, преди уреждане на задълженията и работен капитал, както и удръжка за покриване на потенциални неразкрити задължения. Очаква се сделката да бъде финализирана в рамките на две седмици.
Освен сделката за придобиване, CME ще сключи и консултантски договор с Красимир Гергов, който ще продължи да участва със съвети в развитието на TV2 и Ринг ТВ.
„Навлизането ни на българския пазар е първата нова територия за компанията от три години и демонстрира способността ни за ръст в региона. България има динамична икономика и бързо нарастващ рекламен телевизионен пазар“, коментира Майкъл Гарин, главен изпълнителен директор на CME, цитиран в съобщението.
Top Tone Media Holdings ще има опция да продаде дела си от 20% пет години след окончателното финализиране на сделката на цена, която се базира на съвместна оценка.
Нетният пазар на телевизионна реклама в България за 2007 г. е около 168 млн. долара и се прогнозира да нараства средногодишно с 20% в периода между 2008 и 2012 г.
CME има телевизионни канали в шест държави от Централна и Източна Европа, като достига до около 90 млн. зрители. Телевизионните й станции са разположени в Хърватска (Nova TV), Чехия (TV Nova, Galaxie Sport, Nova Cinema), Румъния (PRO TV, Acasa, PRO Cinema, Sport.ro, MTV Romania, PRO TV International), Словакия (TV Markiza), Словения (POP TV, Kanal A) и Украйна (Studio 1+1, Studio 1+1 International, Kino and Citi).
Акциите на CME се търгуват на NASDAQ и на борсата в Прага.
В началото на тази година от компанията коментираха за Investor.bg, че проявяват интерес към покупката на телевизионен канал в редица държави на Балканския полуостров, макар и да нямат конкретни планове за пазара в България.
CME навлиза на пазара у нас по време, когато американската News Corp може да излезе.