През следващите няколко години да бъдат създадени общо 30 представителства (звена) в 30 големи градове в света (главно европейски), за насърчаване на износа и привличане на чужди инвеститори у нас, занимаващи се с производства с експортна насоченост, е една от основните практически мерки, залегнали с представената днес Експортна стратегия на България.
Дейността на представителствата ще се организира от предстоящата да бъде създадена през следващата година Експортна агенция и ще е главно маркетингова, т.е. няма да се припокрива с тази на търговските представителства. Първите шест представителства ще бъдат открити в Лондон, Франкфурт, Париж, Милано, Мадрид, Виена.
Друга практическа мярка от стратегията предвижда разширяване на обхвата на дейност на Българската агенция за експортно застраховане (БАЕЗ), в насока увеличаване на броя на стоките и услугите за износ, които подлежат на застраховане от агенцията.
За насърчаване на износа ще помага и новосъздадената държавна Банка за развитие, която ще подпомага главно малки и средни предприятия в стремежа им да излязат на външни пазари. За целта се предвижда през дъщерните дружества на банката да преминават през следващите години около 200 млн. евро по оперативна програма „Конкурентноспособност”.