fallback

Най-предпочитаната медия от българските предприемачи е интернет

Бизнесът у нас се информира за новостите в своята сфера предимно чрез четене на специализирани книги, общуване с колеги и приятели и чрез медиите

12:50 | 24.06.08 г.

Българските предприемачи се информират за новостите в своята сфера предимно чрез четене на специализирани книги (67%), общуване с колеги, приятели и познати (39%) и чрез медиите (35%). От медиите родните бизнесмени предпочитат интернет (76%), преса (43%) и телевизия (26%), като от телевизията се следят предимно новините и научно-популярните програми на чуждите канали. 

Като решаващо за своето развитие българският предприемач определя съчетанието от няколко метода: образованието и опита (52%), самообучението (39%) и посещенията в чужбина и пренасянето на най-добрия опит от там (30%).

Това показват данните от неформалното проучване, проведено през май и юни 2008 г. от специализираното дружество за бизнес ипотечни кредити „Кредитекс” сред собственици на малък и среден бизнес в София (54%) и страната (46%), предоставено на Investor.bg. Участвалите в проучването са дали повече от 1 отговор.

В проучването са участвали близо 50 предприемачи с опит от 3 до 10 години в услугите (43%), търговията (41%) и производството (16%) и с персонал минимум 10 души.

Българският предприемач отделя най-малко 3 часа на седмица за четене и развива уменията си най-много чрез четене на съвременни бизнес книги (39%), четене на нормативни документи и специализирана литература (39%) и посещения на различни семинари (28%). Той инвестира в подготовката си като мениджър, като посещава най-вече курсове по специалността (71%), курсове по мениджмънт (36%), курсове по езикови умения (18%). За най-полезни книги са посочени тези по маркетинг, продажби, реклама (50%), мениджмънт и човешки ресурси (48%), макро и микро икономика (20%). Някои определят като полезни за бизнеса и книгите по история и психология.

Българският предприемач чете в свободното си време както класическа (Илф и Петров, Пастернак), така и съвременна художествена литература (Халед Хосейни). Той препоръчва на своите служители както класически автори в маркетинга и мениджмънта като Питър Дракър, Филип Котлър и Джак Траут, така и съвременни автори с готови “рецепти” от типа на “Стоте най-велики продажби” и “Как да си свършим работата отлично и да се приберем вкъщи навреме”.

Предприемачите споделят, че нямат толкова време за четене, колкото биха искали, но въпреки това съзнават значението на специализираната литература за тяхното развитие. Някои от тях се информират за новостите в своята сфера на дейност и от чуждестранните периодични издания като The Economist и Harvard Business Review.

Самостоятелно заети (предприемачи) са 410 хил. души, или 12,5 на сто от работещите през първото тримесечие на 2008 г., по данни на Националния статистически институт, а от наетите лица близо 72% са в частния сектор.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:41 | 13.09.22 г.
fallback