fallback

Ще получаваме сметки за ток от време на време

ЧЕЗ призна за 200 основателни жалби срещу тримесечното отчитане на тока

12:33 | 18.06.08 г.
Автор - снимка
Създател

Абонатите на ЧЕЗ България няма да получават всеки месец фактурите, показващи сметките, които ще плащат, стана ясно на проведена днес пресконференция на компанията. От ръководството на ЧЕЗ обаче увериха, че при неполучени фактури няма да бъде прекъсвано електрозахранването.

Сметки за даден месец ще имат една трета от абонатите. Не стана ясно дали на третия месец (от цикъла на въведеното от 7 май тримесечно отчитане) фактури ще получат всички клиенти.

От ЧЕЗ не отговориха на въпроса защо ще прилагат този неясен метод на изпращане на сметките, след като от ДКЕВР заявиха, че електроразпределителните дружества задължително трябва да изпращат всеки месец фактури на гражданите.

Досега във връзка с тримесечното отчитане в компанията са постъпили около 270 жалби, като след проверка е установено, че 200 от тях са основателни.

Общият брой на подадените жалби срещу сметките за ток от началото на годината са 900.

Според въведеното тримесечно отчитане гражданите ще плащат първите два месеца т.нар. междинни сметки, а третата ще бъде изравнителна според действително консумираната енергия за тримесечния период след отчитане на електромерите. По предварителни изчисления на ЧЕЗ по този начин компанията ще си спести годишно около 4 млн. лв. разходи.

От днес ДКЕВР започва проверка на ЧЕЗ България относно начините за прилагане на тримесечното отчитане.

Разяснявайки правата на гражданите относно този процес, от компанията обясниха, че гражданите, които изрично не заявяват каква да е месечната им консумация в киловатчаса (базата за сметките през първия и втория месец на тримесечното отчитане), тя ще бъде изчислявана по определена формула. В нея ще се взимат предвид консумацията на електроенергия на даденото жилище за последните три месеца преди започването на тримесечното отчитане и за същите три месеца на предходната година. Ако искат да заявят база за месечна консумация, абонатите трябва да отидат в клиентски център.

Когато пък не сме доволни от размера на междинната си сметка, можем да променим базата за изчисление за следващия месец, също в клиентски център.

При надвнесени суми от ЧЕЗ декларираха, че по желание на абонатите, те могат да бъдат приспаднати от следващата им сметка или надвнесените средства ще бъдат връщани, като се начисли и лихва според основния лихвен процент.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:04 | 12.09.22 г.
fallback