По инициатива на транспортния министър Петър Мутафчиев днес в Министерство на транспорта бе проведена среща с представители на автомобилния бранш. След нея Мутафчиев заяви пред журналисти, че криза в сектора няма, а в края на същите тричасови преговори превозвачите излязоха със съвсем другo мнение по въпроса.
На срещата бяха обсъдени проблемите на българските автомобилни превозвачи и бе направен анализ на пазара, предаде БТА. В информацията се казва, че е договорено сътрудничество между Държавна автомобилна инспекция (ДАИ) и МВР за съвместни проверки с цел ограничаване дела на сивия сектор сред превозвачите.
Следващия четвъртък на заседание на Министерския съвет ще бъде внесен доклад и ще се разгледа ситуацията с кризата, свързана с високите цени на горивата.
Миролюб Столарски обаче, който е председател на Българската асоциация на сдруженията на автомобилния транспорт (БАСАТ), информира, че превозвачите изготвят свой, паралелен, анализ, който също ще бъде предоставен за обсъждане в кабинета следващата седмица.
Според разпратения до медиите няколко часа след срещата държавен анализ на автомобилния транспорт секторът се развива успешно, като през последните седем години обемът на превозените превози се е увеличил повече от два пъти до 82,25 млн. тона за 2007 г. А след влизането ни в ЕС превозвачите работят без ограничения на територията на Общността, като при тези условия според транспортното министерство от решаващо значение за по-висока рентабилност има качествата на самите превозвачи.
„Въпреки някои неблагоприятни обстоятелства, като нарастването цените на горивата, автомобилният транспорт работи устойчиво и няма основания за очакване на резки промени“, заключават от МТ.
Що се отнася до борбата със сивия сектор, държавата планира няколко мерки, като една от тях е „проучване и обсъждане на евентуална промяна“ на наредбата, регламентираща превозите за собствена сметка.
Другото предприето вече действие, за което министрите на транспорта и вътрешните работи се договориха, е създаването на междуведомствена работна група, която да подготви съвместна инструкция за работа на МВР и ИА „Автомобилна администрация”. С това действие се цели подобряване на контрола над частните лица, които с личните превозни средства извършват нерегламентирани превози и по този начин създават нелоялна конкуренция на лицензираните превозвачи. В момента личните превозни средства не могат да бъдат контролирани от органите на ИА АА.
*Актуализирано към 16:50