fallback

Преглед на печата за 14 май

08:01 | 14.05.08 г.

Над 1000 км първокласни пътища ще станат високоскоростни в. Дневник

Около 1270 км първокласни пътища ще станат четирилентови и по тях ще може да се развива скорост до 120 км/ч. Това предвижда програма на Министерството на транспорта за увеличаване на скоросттта за движението. Предстои планът, който е до 2020 г., да бъде внесен за одобрение в правителството.

Експертите на министерството смятат, че трябва да се подобри инфраструктурата в посока север - юг, както и да се съкрати времето за пътуване. Те обясниха, че в плана са включени трасетата, които няма да бъдат финансирани от оперативната програма "Транспорт", но ще са свързващи с магистралите "Тракия", "Хемус" и "Черно море". В момента скоростта за движение по магистралите е до 130 км. От посочените в програмата отсечки има осигурено финансиране за Видин - Ботевград и връзката с "Хемус", както и за отсечката Русе - Велико Търново. За Видин - Ботевград са предвидени 85 млн. евро.

Министъра на икономиката: Темпът на инфлацията през тази година ще се запази в. Дневник

Министърът на икономиката и енергетиката Петър Димитров съобщи пред представители на германския бизнес, че темпът на инфлацията през тази година ще се запази над средноевропейските нива. По думите на министъра се очаква да има известно забавяне на вътрешното търсене и на растежа на икономиката до около 6,2 на сто.

Министърът направи презентация на развитието на българската икономика, условията за инвестиции и бизнес в страната пред над 130 представители на деловите среди на германската икономика. Средногодишно инфлацията по хармонизирания индекс за 2008г. се очаква да бъде 6,9 на сто, за 2009г. - 4,4 на сто, а за 2010г. - 3,7 на сто, каза министърът.

За иновации през 2008 г. се планират 15 млн. лв. в. Дневник

Националният иновационен фонд разполага с 15 млн. лв. за подкрепа на научноизследователски или технически проекти с приложение в икономиката през тази година.

Средствата са увеличени символично с 3 млн. лв. спрямо миналата година, когато бяха отпуснати 12 млн. лв. България продължава да държи последното място по подкрепа за иновациите като дял от брутния вътрешен продукт. Фондът беше създаден от 2005 г. с цел да се финансират проекти с потенциал за внедряване в производството. Досега са одобрени 320 научни предложения, но едва десетина са получили парите, тъй като продължителността на изпълнението им е близо три години, поясни Станимир Бързашки, изпълнителен директор на агенцията за малки и средни предприятия.

Връщаме 50 000 юпита в. Стандарт

Властта се зае да връща юпитата у нас. Това е част от националната стратегия "Новата държавна политика към българите по света", представена вчера лично от премиера Сергей Станишев и външния министър Ивайло Калфин в НДК. Правителството замисля догодина да състави регистър, в който ще бъдат надлежно описани всички наши студенти, които учат зад граница. В картотеката ще фигурират имената на младежите и специалностите им. В момента българските студенти зад граница са над 50 хиляди души, каза Станишев. Списъкът на мозъците ни в чужбина ще бъде предоставен на българските работодатели. Идеята е бизнесмените ни да привлекат обратно младежите в родината с примамливи оферти.

Строим “Тракия” на половин цена в. Стандарт

Край на португалската концесия на магистрала "Тракия". Родни фирми ще строят аутобана, а цената ще е наполовина по-ниска от договорената с консорциума "Магистрала Тракия" АД. При обществена поръчка реалната стойност за изграждането на километър е между 2,3 и 2,5 млн. евро. Така магистралата ще бъде изцяло завършена след 2,5 години за по-малко от 300 млн. евро. Договорът за 35-годишната концесия с българо-португалския консорциум "Магистрала Тракия" АД бе на стойност 715 млн. евро.   Днес изтича срокът, в който чуждите фирми трябваше да осигурят нужните банкови гаранции и средства за изграждане на пътя от Бургас до София. Кабинетът вече подготвя писмо, с което приканва португалците да отговорят дали са намерили парите. Това обаче е малко вероятно. Първо, заради световната банкова криза, и второ, заради скандалността на сделката, която сключи царският кабинет с чуждите компании. Затова строителното министерство вече води разговори с по-големите български фирми от бранша за изграждането на оставащите 117 км от трасето на аутобана между столицата и Бургас.

Жеваго иска под наем “Кремиковци” в. Стандарт

Константин Жеваго няма намерение да купува "Кремиковци", а иска да вземе комбината само под наем. Това съобщи вчера председателят на Национална федерация "Металургия" към КТ "Подкрепа" Людмил Павлов. Свързаната с украинския кандидат-купувач фирма "Ворскла Стийл България" ще представи на министъра на икономиката и енергетиката Петър Димитров окончателния вариант на договора. С подписването му тя става оператор на завода. Офертата ще е поне за една година. През това време компанията се ангажира да инвестира в "Кремиковци" 90 млн. долара.

БСП засенчва ДПС по замени на гори в. Сега

Поверената на БСП Държавна агенция по горите е на път да засенчи ексминистрите на земеделието от ДПС по извършваните замени на частни с държавни гори. След като с 8 свои заповеди от 30 април шефът на ведомството Стефан Юруков даде на частници над 3000 дка апетитни парцели по морето и Боровец, десет дни по-късно не се е поколебал да разпише още две сделки, научи "Сега". Предшествениците му Мехмед Дикме и Нихат Кабил успяха да харижат по този начин 8000 дка, но за 3 г.

Новите замени са получили благословията на Юруков на 10 май. С първата сделка държавата дава на фирма, чието име агенцията пази в тайна, 100.1 дка от курорта Пампорово, а в замяна получава 258.526 дка в района на бургаското лесничейство "Средец". Във втората става дума за замяна на 157.631 дка в района на дивечовъдната станция "Несебър" срещу 783.088 дка в "Средец" и дивечовъдната станция "Балчик".

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:10 | 13.05.08 г.
fallback