fallback

Над 20 хил. нови автомобила продадени от началото на 2008 г.

За първите четири месеца в страната са продадени с 27% повече автомобила от същия период на 2007 г.

12:51 | 13.05.08 г.
Автор - снимка
Създател

Ръстът на продажбите на нови автомобили и автобуси намалява, но в абсолютна величина те продължават да се увеличават. За първите четири месеца на годината в страната са продадени 20 119 нови леки, лекотоварни, товарни автомобили и автобуси, с 27,42 на сто повече от същия период на 2007 г., показват данните на Съюза на вносителите на автомобили в България. За тримесечието ръстът на продажбите беше 29,5% спрямо първото тримесечие на миналата година.

Освен членовете на съюза, продажби на нови превозни средства в страната се осъществяват и от още няколко вносителя, така че реално от началото на годината до края на април в България са реализирани повече продажби. Данните от другите вносители обаче се калкулират на края на годината и тогава стават ясни реалните продажби за страната.

Само за април членовете на съюза са продали 4895 нови коли, докато през март бройката е била 5934. Тези данни показват, че има лек спад в търсенето на автомобили в началото на второто тримесечие.

При леките автомобили за първите четири месеца на 2008 г. са осъществени продажби на 18 687 бройки, с 24,3 процента повече от четирите месеца на миналата година. Лидер по продажби е Опел с 2285 бройки, реализирани от 10 вносителя, следва Тойота с продадени 1961 леки автомобила.

Позициите след тях също се запазват същите като в предходния месец - Форд и Фолксваген са реализирали съответно 1670 и 1571 нови леки автомобила. Пежо е следващата по популярност марка у нас с продадени 1369 бройки леки автомобила. За първите четири месеца на тази година Дачия е с 1072 продадени нови леки коли, Шевролет с 994, Ситроен с 961, Шкода с 952, а Рено има 745.

Ръстът на продажбите за първите четири месеца при камионите и автобусите е 90,4 на сто до 1432 бройки, като се увеличава от 87 процента за тримесечието. Данните показват, че инвестиционната активност на компаниите у нас остава висока и те продължават да купуват активно товарна и превозна техника. Ивеко е най-купуваната марка с 546 камиона и 21 автобуса, при Мерцедес продажбите са на 407 камиона и 8 автобуса, а Волво е с 280 камиона и три автобуса.

При мотоциклетите за първите четири три месеца на годината са продадени 168 бройки при 137 за същия период на миналата година. Почти половината от продажбите (79) са на Пежо.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:37 | 08.09.22 г.
fallback