fallback

Превозвачи: Губим по 300 евро на камион при престой през почивните дни

Представители на транспортни фирми предложиха да се въведат по-високи такси за преминаване през наша територия на камиони от страни извън ЕС

13:52 | 10.05.08 г.
Автор - снимка
Създател

Въвеждането на забрана за движение през почивните дни на тежкотоварните камиони към момента може да доведе до общи загуби до около 300 евро на ден на камион, казаха за Investor.bg от големи фирми за международни товарни превози.

Наскоро представители на държавни институции изказаха мнения да се въведе пълна или частична забрана за движение на камионите през почивни дни и празници, за да се облекчи трафикът по пътищата ни, както е в много европейски страни.

Превозвачите обаче смятат, че за да се въведат ограничения, първо трябва да има достатъчно паркинги по пътищата ни за няколко хиляди камиона – каквито паркинги сега няма, а също така и съответната инфраструктура към тях, вкл. хотели. В противен случай паркиралите на неподходящи места ТИР-ове биха довели до още по големи задръствания.

От транспортни фирми изчислиха, че имайки предвид горепосоченото, пълната забрана за движение през почивните дни – а не през определени часове, както е в част от страните от ЕС, ще оскъпи превозите.

Причината е, че част от загубите си от принудителните престои превозвачите ще калкулират в цените си, в т.ч. амортизация на камионите, по-малък брой извършени превози за месец, като същевременно работните заплати на шофьорите са същите или по-високи и др. Към момента средната месечна заплата на български международен шофьор е 1300-1500 евро на месец.

Представители на транспортни фирми предложиха, във връзка с облекчаване на движението, да се въведат по-високи такси за преминаване през наша територия на камиони от страни извън ЕС, визирайки най-вече Турция.

По данни на превозвачите за денонощие през наша територия преминават средно около 1500 турски камиони, като транзитната такса на денонощие на камион е само 5 евро. Тази такса в Румъния е 100 евро, а в други страни от ЕС е и по-висока. Според българските превозвачи по-високите такси могат да бъдат използвани от държавата за ремонт на пътищата, тъй като тежките камиони повече повреждат настилката, а освен това вероятно и малко ще намалее трафикът на турски камиони през страната ни.

През последния месец цените на международните товарни превози в направленията от страни от ЕС за България са вдигнати с различни проценти от отделните фирми, съобщиха още за Investor.bg от транспортни фирми. Причината е както повишените цени на дизеловото гориво, така и оскъпяването на поддръжката на камионите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:27 | 13.09.22 г.
fallback