С 3,6 млн лв. от Специализирания общински приватизационен фонд (СОПФ) ще бъде доизградено трамвайното трасе в кв. "Дружба 2" до бул. "Цариградско шосе", а с 1 млн. лева от СОПФ ще бъде направена реконструкция на релсовия път по бул. "Царица Йоана" от бул. "Вардар" до тунел "Люлин". Това предложение ще гласуват в четвъртък общинските съветници от Столичния общински съвет.
Предложението предвижда в кв. "Дружба 2" да бъде доизграден съществуващият трамваен път и да се направи връзка с линията на трамвай номер 20. Общата дължина на трасето е 2,450 км. Обръщалото на трамвайните мотриси ще е до бул. "Цариградско шосе". По голяма част от проектираното трасе вече има изграден релсов път от преди повече от 20 години. При доизграждането на новия релсов път ще бъдат направени и прелези на бул. "Копенхаген" и ул. "Обиколна" и на бул. "Проф. Цв. Лазаров" и бул. "Мюнхен".
Реконструкцията на трамвайния релсов път по бул. "Царица Йоана" в участъка от бул. "Вардар" до източната част на тунел "Люлин" е наложителна поради сигналите на СДП-КАТ и районната администрация, че мястото е конфликтно и там често стават произшествия.
При ремонтът на линията се предвижда съществуващото от 1989 г. обособено трасе тип "жп профил с релси" да бъде изменено в участък от 0,55 км, тъй като в момента трасето ограничава платната за движение на автомобили до две, а при кръстовището с бул. "Вардар" те стават четири. Предвижда се замяната на сегашния трамваен път със стоманенобетонни плочи с улейни релси.
При полагането им ще се монтират шумо- и виброизолационни елементи, които трябва да намалят шума с минимум три децибела в сравнение с досега използваната конструкция. Ще се подменят и контактната мрежа и съществуващите стълбове с корозирала повърхност.