fallback

Нова система ще спестява чакането на опашки в НАП

Очаква се внедрената в офис „Изток” на НАП система за управление на опашките да подобри обслужването на 44 000 столични фирми

16:10 | 11.04.08 г.
Автор - снимка
Създател

Официален старт на система за управление на административното обслужване на чакащи клиенти в офис „Изток” на Националната агенция за приходите (НАП) бе даден днес, съобщиха от агенцията.

Въвеждането на системата се реализира по проект на Министерството на държавната администрация и административната реформа (МДААР), в който са включени общо 20 офиса на НАП, 7 офиса на КАТ и 12 офиса на дирекция „Документи за самоличност” към МВР.

Изпълнител на проекта на МДААР е фирма „Моникомп България” ЕООД, която спечели обявената обществена поръчка за изграждане, доставка и сервиз на системи за управление на чакащи клиенти. Договорът на обща стойност 914 395 лв. без ДДС беше подписан през декември 2007 г. със срок за изграждане и доставка 6 месеца и гаранционен срок за поддръжка 12 месеца от въвеждането на системите в експлоатация.

Очаква се внедрената в офис „Изток” на НАП система за управление на опашките да подобри обслужването на 44 000 столични фирми, 6 550 от които регистрирани по Закона за данък върху добавената стойност, и да намали времето за чакане, да ограничи конфликтните ситуации и да намали възможностите за корупционни практики.

Системите за обслужване на чакащи клиенти съдържат клиентски терминал, оборудван с уред за издаване на билети; екрани на всяко гише; комбиниран екран, разположен на мястото за изчакване. В създадената зона за клиенти са монтирани устройства, които информират потребителите за предлаганите услуги, за времето за чакане и обслужване, насочват към съответното гише. Заявката на желаната услуга става чрез натискане на съответния бутон, като клиентът получава билет с пореден номер и допълнителна информация за средно време на изчакване, брой чакащи клиенти и др.

Системата е полезна и за ръководителите на съответните администрации, като предоставя статистическа информация за времето за обслужване, броя обслужвани клиенти, интензивността на обслужване, пиковото време за обслужване, средното време на обслужване и на изчакване, както и броя работни места, предлагащи дадена услуга и др.

Системата извежда и информация за предоставянето на услуги за всяко работно място и дава предупреждение за достигане на критични точки на функционалност, което дава възможност за бърза реакция – отваряне на допълнителни гишета за обслужване, удължаване на работното време и пр.

В проекта на МДААР за внедряване на система за управление на опашките са включени 20 офиса на НАП - в Благоевград, Видин, Враца, Добрич, Кърджали, Кюстендил, Ловеч, Монтана, Плевен, Пловдив, Разград, Русе, Силистра, Търговище, Хасково, Шумен, София Център, София Изток, София Младост, София Оборище. Във втория етап на проекта ще бъдат включени и офисите на НАП във Велико Търново, Варна, Стара Загора, София Витоша, София Подуене, София Сердика.

В проекта са включени още седем офиса на Пътна полиция – КАТ - в Бургас, Варна, Плевен, Пловдив, Русе, София, Стара Загора, както и 12 офиса на дирекция „Документи за самоличност” (в Бургас, Кюстендил, Ловеч, Монтана, Пазарджик, Пловдив, Разград, Русе, Силистра, Сливен, София, Търговище).

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:23 | 13.09.22 г.
fallback