fallback

Българите отново пият повече бира от предходната година

През февруари тази година членовете на Съюза на пивоварите в България са продали общо 259 959 хектолитра бира

09:10 | 20.03.08 г.
Автор - снимка
Създател

След като през януари бе отбелязан сериозен спад на потреблението на бира в страната, през втория месец на годината тенденцията се обръща и реализацията вече е по-голяма в сравнение със същия месец на 2007 г.
През февруари тази година членовете на Съюза на пивоварите в България са продали общо 259 959 хектолитра бира в сравнение с 243 828 хектолитра за февруари миналата година. Ръстът е 6,62 на сто, посочват данните на съюза.
С този ръст вече е преодоляно изоставането в сравнение с миналата година и за двата месеца на 2008 г. резултатът на членовете на съюза е 454 338 хектолитра реализирано пиво, докато за същия период на 2007 г. той е бил 451 456 хектолитра или разлика от 0,64% в полза на тази година. Бирата отново доказа, че е силно сезонен продукт и е зависима от климатичните условия, тъй като затоплянето през февруари доведе и до по-голяма консумация.
Членове на съюза на пивоварите са девет пивоварни завода – “Агрима” АД (Благоевград), “Болярка ВТ” АД (Велико Търново), “Загорка” АД (Стара Загора), “Каменица” АД (Пловдив и Хасково), “Карлсберг България” АД (Шумен и Благоевград), “Ломско пиво” АД (Лом), “Eвродринкс” (Мездра) и пет минипивоварни. Съюзът дава данни за продажбите на пет компании - “Болярка ВТ”, “Загорка”, “Каменица”, “Карлсберг България” и “Ломско пиво”.
Февруари е месецът на “Загорка”, като компанията отчита продажби на 87 489 хектолитра бира, от които 339 хектолитра износ. Общо за първите два месеца продажбите на тази компания са 154 255 хектолитра. Лидерът от януари - “Карлсберг България”, има реализирани 72 709 хектолитра за втория месец и общо 146 563 за двата месеца.
Третата пивоварна компания у нас с голям чуждестранен акционер - “Каменица”, отчита реализация на 67 315 хектолитра през февруари (881 хектолитра износ) и общо 106 329 за първите два месеца на годината.
Най-голям продължава да бъде износът на “Болярка ВТ” с продадени извън страната 3391 хектолитра през февруари. Общите продажби за февруари на тази пивоварна са 25 400 хектолитра, а за двата месеца – 36 743 хектолитра. При “Ломско пиво” резултатите са 7046 хектолитра за февруари, от които 265 хектолитра износ и общо 10 448 хектолитра за първите два месеца на годината.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:48 | 01.09.22 г.
fallback