fallback

Lufthansa очаква двуцифрен ръст на пътниците си от България тази година

За миналата година по българските дестинации са превозени над 300 хил. пътници

13:24 | 18.03.08 г.
Автор - снимка
Създател

Lufthansa очаква двуцифрен ръст на пътниците на авиокомпанията по дестинациите й от България тази година, каза в отговор на въпрос на Investor.bg Габор Хорват, генерален мениджър на Lufthansa за България.
За миналата година по българските дестинации са превозени над 300 хил. пътници, с което Lufthansa е на първо място в страната сред чуждестранните авиокомпании. Освен това, пазарният дял на компанията на база продажби е 16%, с което също е на първо място, каза Хорват.
Чрез Swiss International Air Lines, което е част от групата на Lufthansa, превозвачът открива нова дестинация от 30 март от София до Цюрих, припомни пред журналисти Хорват. Освен това от тази дата редовните полети на авиокомпанията от София за Франкфурт се повишават от 2 на 3 дневно. Седмичните полети на авиокомпанията от София до други страни са общо 56.
Съвместният проект между България Ер и дъщерната компания на Lufthansa – Lufthansa Technik, за строителството край София за база на ремонт на самолети върви по план и се очаква първият самолет за ремонт да бъде приет тази есен, съобщи още Хорват. Към момента в базата са наети на работа 300 човека и скоро ще бъдат наети още 60.
На друг въпрос на Investor.bg относно това има ли Lufthansa намерение за закупуване на авиокомпании от Югоизточна Европа беше коментирано, че по принцип авиокомпанията има такъв интерес, но трябва да се има предвид, че Lufthansa не разглежда другите авиокомпании сами по себе си, а като възможност за разширение на своите пазари.
Във връзка с двете специализирани програми на Lufthansa за Европа, насочени, от една страна, към редовните пътници, а то друга – към фирми, по първата се привлечени около 25 хил. редовни пътници, а по втората Lufthansa има в България пасажери от около 300 малки и средни фирми.
От Lufthansa съобщиха още, че са направили поръчки за закупуване на 170 самолета за общо 14 млрд. евро. Освен това в близките години компанията смята да направи модернизация на интериора на голяма част от самолетите си за около 150 млн. евро.
Като цяло от април Lufthansa увеличава броя на дестинациите си със 7,4%, като до САЩ и Канада ще има общо 22 нови дестинации. Откриват се също две нови дестинации до Китай, с което Lufthansa ще стане най-големият европейски превозвач до Азия, казаха от компанията.
Lufthansa смята да открие скоро и нови дестинации до градове в Норвегия, Дания, Великобритания, Австрия и Румъния.
От компанията смятат, че по принцип с най-голям потенциал за растеж на броя са пътниците в Европа.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:55 | 12.09.22 г.
fallback