fallback

Изцяло нов пътнически терминал на летище Пловдив най-рано през 2014

До края на тази година ще бъде готов нов временен пътнически терминал, засега не се предвижда карго терминал

17:27 | 12.03.08 г.
Автор - снимка
Създател

Изцяло нов пътнически терминал на летище Пловдив може да бъде построен най-рано през 2014 г. каза за Investor.bg изпълнителният директор на летището Янко Янков. За изграждането на терминала преди това трябва да се изготви генерален план за развитие на летището, технически и работен проект, а изграждането трябва да бъде придружено с изграждане на нов перон и съпътстваща инфраструктура. До края на тази година стремежът е да бъде изграден нов временен пътнически терминал и да бъде разширен съществуващият перон. Освен това се предвижда нов паркинг до летището и обновяване на някои от летищните съоръжения. От ръководството на летище Пловдив съобщиха, че плановете им са в период три-пет години пътниците, които летището обслужва годишно, да достигнат 500 хил. души, като в края на 2009 г. те ще са 200 хил. За миналата година броят на обслужените пътници е 104 хил. души, като в този брой се включват и отклонените за кацане на летище Пловдив заради мъглите от други летища в страната. Основният трафик на пътници на летището идва от чартърните полети за Боровец и Пампорово. От пловдивския аеропорт съобщиха, че към момента плановете им не предвиждат строежа на нов карго терминал, но при интерес от страна на бизнеса и наличие на определен гарантиран минимум от карго превози ще бъде построен такъв терминал. Представители на бизнеса предложиха да бъдат намалени летищните такси на пловдивското летище, за да могат да бъдат привлечени повече авиокомпании, най-вече нискотарифни. В тази връзка министърът на транспорта отговори, че държавните летищни такси са еднакви по размер за всичките шест летища в страната и за намаляването им за някое от тях се изисква решение на Министерски съвет, при това съгласувано с Европейската комисия. Експерти предложиха да бъде намалена тази част от компонентата на летищните такси, която се определя от самото летище, но като се има предвид, че себестойността на обслужване на един пътник не може да падне под 5 евро. Представители на бизнеса вече са изчислили, че необходимите средства за разработването на една нова дестинация от нискотарифна авиокомпания са около 450 хил. евро.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:00 | 14.09.22 г.
fallback