fallback

Летище Пловдив ще привлича нискотарифни авиокомпании

За целта пловдивското летище обаче трябва да подобри инфраструктурата си

15:25 | 12.03.08 г.
Автор - снимка
Създател

Летище Пловдив ще се стреми да привлече за свои клиенти нискотарифни авиокомпании, за да може да увеличи броя на пътниците и съответно на приходите си. Това беше основният извод от проведената днес в Пловдив дискусия, свързана с развитието на летището, в която участваха министърът на транспорта Петър Мутафчиев, изпълнителният директор на Летище Пловдив Янко Янков, експерти и бизнесмени.
 
Британската консултантска компания Airforce Strategy & Marketing представи свое изследване, според което, за да може да се развива, Летище Пловдив трябва да намери начин да привлече нискотарифни авиокомпании, тъй като големите авиокомпании предпочитат да кацат на големите летища, каквото в България е само софийското.
 
За целта пловдивското летище обаче трябва да подобри инфраструктурата си.
 
От консултантската компания препоръчват да се учреди фонд за развитие на авиомаршрути, каквато практика напоследък е разпространена в Европа. Като учредители на фонда биха могли да участват както самото летище, така и местната власт, бизнес организации и авиокомпании.
 
Опитът в Европа сочи, че начините за избор на авиокомпании и маршрути са различни. Един от начините е летището да обяви един или няколко маршрута, които иска да развива, и да покани определени авиокомпании да направят предложения какви средства са им необходими за това. Друг вариант е летището да обяви предварително какви средства ще отпусне за развитието на дадена дестинация, след което самите компании да кандидатстват.
 
Въпросните средства от фонда ще се използват от избраната една или повече авиокомпании за откриване и разработване на линията и за първоначален маркетинг.
 
В договора между летището и съответната авиокомпания би могло да се уточни какви цели трябва да бъдат постигнати, като колко пъти седмично ще се лети по маршрута, кога и какви вноски от фонда да бъдат превеждани на авиокомпанията. Договорът също така може да определя, че при достигане на определен брой пътници за даден период (месец или година) финансирането от фонда ще бъде прекратено и авиокомпанията ще продължи да работи изцяло на търговски принцип.
 
За да има равнопоставеност между авиокомпаниите, би трябвало да се покани и България Ер да участва в разработването на нови маршрути, въпреки че не е нискотарифна авиокомпания, посочи Джон Грант от Airforce Strategy & Marketing.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:28 | 06.09.22 г.
fallback