fallback

Експириън България: Проблемните кредити съставят 20% от общата база данни

През 2007 г. базата данни на първия частен кредитен регистър у нас се е увеличила с 60 на сто

13:48 | 11.03.08 г.
Автор - снимка
Създател

Дарина Орешарска и Лучано Манцо, снимка: Investor.bg

„В информационната база на кредитното бюро на Експириън България проблемните кредити заемат дял от 20%“, съобщи на пресконференция днес Дарина Орешарова, оперативен мениджър на първия частен кредитен регистър у нас.

В базата данни на кредитното бюро, която включва 500 хил. кредитни сметки, 94% заемат данните за физически лица и 6% - тези на юридическите лица. През 2007 г. е отчетено увеличение на базата данни от 60% на годишна база, като в момента през Експириън България месечно се обработват около 25% от всички запитвания за кредити на българския пазар, стана ясно още на пресконференцията.

„Експириън оперира в общо 36 страни, като в офисите на компанията работят над 15 хил. служители. На новите пазари, в които навлизаме, ние прилагаме вече успешно тествани продукти и услуги, които същевременно са съобразени със специфичните условия на всеки конкретен пазар“, заяви Лучано Манцо, Старши вицепрезидент на Експириън. По думите му около 53% от бизнеса на компанията се реализира в САЩ, а останалите 47% - в други страни.

„Експириън предоставя четири основни групи от услуги – първата е свързана с кредитните бюра, които предоставят справки на банки и други кредитиращи институции (в това число лизингови къщи, застрахователни компании, телекомуникационни компании и др.) относно кредитната история и статуса на техните клиенти“, поясни още Лучано Манцо.

„Втората група от услуги включва цялостни аналитични решения, която помага на кредиторите да управляват по-добре своя кредитен портфейл. Третата група включва маркетинговите решения и консултаии, а четвъртата е насочена към иновативните решения за нашите клиенти, в това число онлайн системата за пряк контакт с потребителите“, заяви вицепрезидентът на Експириън.

„Като цяло 60% от приходите ни идват от услугите свързани с управление на кредитния риск, а 40% - от маркетингови продукти“, каза още Манцо.

„В България Експириън присъства с две от основните си бизнес линии – кредитното бюро и аналитичните решения. Също така предоставяме и достъп в реално време до информационните системи на Националния осигурителен институт и регистъра на БУЛСТАТ“, заяви Дарина Орешарова.

На въпрос на Investor.bg на какво се дължи значително по-малкият дял на фирмените кредитни сметки в базата данни на Експириън България, имайки предвид, че те заемат по-голямата част от кредитния портфейл на банките, Дарина Орешарова отговори: „Силата на Експириън като цяло е в продуктите, които предоставя в сектора на кредитирането на дребно. Банките подхождат към големите си корпоративни клиенти индивидуално, докато при кредитирането на дребно се нуждаят от бързи и ефективни решения. Освен това за юридическите лица съществуват и други източници на информация, финансовите отчети на голяма част от тях са публично достъпни“.

Групата Експириън е регистрирана на Лондонската фондова борса и е част от индекса FTSE-100. Годишните продажби на компанията възлизат на около 2,8 млрд. евро. От началото на тази година книжата на компанията са поскъпнали с 4,6% до 409,25 пенса за брой.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:58 | 28.08.22 г.
fallback