fallback

София иска анулиране на конкурса за строителството на втория метродиаметър

Всички оферти надвишават финансовия ресурс, който общината може да осигури

17:21 | 10.03.08 г.
Автор - снимка
Създател

Столичната община ще поиска анулирането на конкурса за строителството на втория метродиаметър в участъка от надлеза "Надежда" до РУМ "Лозенец", съобщи заместник-кметът по транспорта Велизар Стоилов, цитиран от БТА.
 
Искането ще бъде направено по време на срещата на 17 март между представители на общината, Министерството на транспорта и Министерството на финансите, които участват в комисията за избор на изпълнител на строителството. На срещата ще бъде взето решение по какъв начин да се търси нов строител за участъка.
Според Стоилов анулирането на конкурса може да бъде направено по Закона за обществените поръчки, според който възложителят може да прекрати процедурата, когато всички оферти, които отговарят на предварително обявените от възложителя условия, надвишават финансовия ресурс, който той може да осигури.
За осигуряването на средства за строителството на участъка общината кандидатства по оперативната програма "Регионално развитие" за 185 млн. евро. Обявеният конкурс включваше изграждането на 6,4 км трасе със 7 метростанции от надлеза "Надежда" до бул. "Черни връх", като две от станциите под НДК са готови в груб строеж.
Комисията, която извършваше предварителния подбор на документите през октомври миналата година, е с председател Бояна Пенчева, представител на Министерството на финансите.
Сред фирмите, подали документи за участие в конкурсната процедура, бяха две италиански дружества, както и по едно от Испания, Гърция, Турция в джойнт венчър с българска фирма, едно от Германия в джойнт венчър с "Главболгарстрой", а единственото българско дружество, което кандидатства самостоятелно, е "Геотехмин".
Трасето, за което се търсеше строител, е разделено на два подучастъка - от надлеза "Надежда" до кръстовището между булевардите "Патриарх Евтимий" и "Витоша", а от там до РУМ "Лозенец".
Строителството трябваше да се извърши главно по подземен способ, като само метростанциите ще бъдат строени по открит способ.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:33 | 28.08.22 г.
fallback