fallback

Коя е най-ефективната интернет реклама?

За ограниченията на интернет средата и как могат да бъда избегнати

17:30 | 26.02.08 г.

Най-ефективните реклами в интернет са тези, които не могат да бъдат различени от съдържанието, каза по време на презентация в рамките на 12-ия рекламен форум Иво Георгиев, директор Бизнес развитие в Инвестор.БГ АД.

Специфичността на контекста е едно от ограниченията в интернет средата, затова рекламата трябва да бъде максимално таргетирана и релевантна, поясни той.

Друго ограничение в интернет е фактът, че времето и вниманието на потребителите е малко и постепенно намалява заради сблъсъка с все по-многобройни реклами. Решението в този случай е бързината, като първите няколко секунди са от изключителна важност.

Т. нар. „рекламна слепота“ е друго ограничение, което се заражда заради бързата способност на човешкия мозък да разграничи това, което му трябва, от ненужното, поясни Георгиев. Така с времето потребителят започва да пренебрегва това, което разпознава като реклама.

Решението е разнообразие и нестандартност на рекламата. Пример за нестандартно интегриране в дизайна е реклама на Загорка, зададена като фон на спортния сайт от портфолиото на Инвестор. БГ Gol.bg, както и кампания на риалити шоуто „Островът на изкушението“ в сайта за запознанства Aha.bg, оформена като профили на потребители на сайта. Други нестандартни решения са т. нар. „плаващ банер“ и банер тип „отлепваща се страница“.

Не на последно място, ограничение при интернет рекламата е и естетиката, затова е важно качеството на изработка.

Предимството на интернет рекламата пред останалите видове е обратната връзка, защото при нея може да се изчисли ефективността, подчерта Георгиев.

Ефективността може да се проследи чрез мерната единица CTR (Click-through rate), която дава информация за съотношението кликове/импресии. Освен това може да се измери престоят на всяка страница, както и да бъде проследен пътят (последователността от посетени страници). В крайна сметка може да бъде възстановено поведението на потребителя, което е ключова информация за рекламодателите, коментира Георгиев.

Една от безплатните услуги за измерване и анализ на трафика на сайтове е Google Analytics, посочи той. Измерване на интернет аудиторията предлагат и компании като Gemius и Nielsen Online. Миналата седмица Nielsen Online сключи договор с водещи сайтове в българския интернет, припомни Георгиев.

Свързани компании:

Инвестор.БГ АД(IBG)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:10 | 10.09.22 г.
fallback