fallback

Акция на седмицата – Билборд АД

На фона на сътресенията на капиталовия пазар от началото на годината, компанията направи силен дебют на БФБ

10:45 | 23.02.08 г.

Книжата на Билборд АД бяха избрани от екипа на Investor.bg за победител в седмичната рубрика “Акция на седмицата”.
 
На фона на сътресенията на капиталовия пазар от началото на годината, компанията направи силен дебют на БФБ в сряда, когато бяха прехвърлени над 263 хил. акции на цени между 8,021 и 9,1 лева при цена на удовлетворение при IPO-то от 7,3 лв.
 
Общо за седмицата, спрямо емисионната цена от първичното публично предлагане, книжата на Билборд нараснаха с 18,6 на сто до 8,66 лева.
 
През декември миналата година Билборд осъществи първично публично предлагане на 1 500 000 броя акции по метода book-building, при което, при цена на отсичане от 7,3 лв., емисията бе презаписана близо 14 пъти.
 
С набраните средства дружеството планира да финансира инвестиционната си програма и да погаси част от задълженията си по кредити. Билборд планира да увеличи производствения капацитет на широкоформатния печат като за целта са нужни 3,547 млн. лв. Освен това се предвижда да се увеличи и капацитета на офсетовия печат чрез инвестиции от 3,64 млн. лв.
 
Други 220 хил. лв. са необходими за изграждане и поддържане на рекламни съоръжения в областта на външната и интериорна реклама. Емитентът планира инвестиции за проектиране и изграждане на интегрирани информационни системи за управление в областта на печатарския и рекламния бизнес на обща стойност 300 хил. лв.
 
Билборд възнамерява да изгради нова печатна база като през 2008 г. е предвидено изготвянето на пълна проектна и техническа документация и поставяне на началото за изграждане на необходимата инфраструктура. Планираните инвестиции по това направление на първо време са на стойност 250 хил. лв.
 
В резултат на извършените инвестиции с набраните средства от IPO-то, Билборд ще увеличи двойно производствения капацитет в печатния сегмент, който в момента се използва на 100%.
 
За 2007 г. на неконсолидирана база нетните приходи от продажби отчетоха ръст от 74 на сто до 15,9 млн. лв. при първоначално заложени продажби от 11,5 млн. лв. (виж таблицата). Очакванията на Билборд са нетната неконсолидирана печалба за миналата година да възлезе на 4,7 млн. лв. при 1,5 млн. лв. положителен финансов резултат за 2006 г. Според Васил Генчев, който е основен акционер в Билборд, консолидираните финансови резултати за миналата година също ще надминат първоначално заложените.
 
Прогнозни финансови резултати
Хил. лв.
2007 2008 2009 2010
Билборд (продажби) 11 533 15 265 17 990 21 396
Дедракс (продажби) 12 845 16 100 19 300 22 900
Моушън Артс (продажби) 1 050 2 000 4 225 5 662
Нимисофт (продажби) 30 380 589 745
Инстор медия (продажби) 255 570 780 930
Ди Пи Ес България (продажби) 1 420 1 562 1 718 1 890
Консолидирани продажби 27 133 35 877 44 603 53 523
EBITDA 8 418 11 390 14 477 16 256
Печалба преди лихви и данъци 4 161 6 707 9 497 11 047
Печалба след данъци 2 755 4 510 7 110 8 642
Нетна печалба 2 202 3 662 5 680 6 831
Брой акции 6 000 000 7 500 000 7 500 000 7 500 000
Нетна печалба на акция (лв.)

0,37

0,49

0,76

0,91 

 

Свързани компании:

Билборд АД(BBRD)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:16 | 08.09.22 г.
fallback