fallback

С 18% е нараснало потреблението на безалкохолни през 2007 г.

Потреблението на минерални води през 2007 г. е увеличено с 15,7%, като на глава от населението достига 95 л

09:43 | 18.02.08 г.
Автор - снимка
Създател

През миналата година потреблението на безалкохолни в страната е нараснало с 18% в сравнение с предходната, съобщиха от Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България. Българинът е изпил средно 218 литра безалкохолни напитки за периода, което е с 34 литра повече на глава от населението в сравнение с 2006 г. На пазара са реализирани общо 1,658 млрд. литра безалкохолни напитки, които по цени на дребно са за близо 1,309 млрд. лева.

При газираните напитки потреблението е в размер на 648 млн. литра, което е с 20,5% по-високо от предходната година. На глава от населението консумацията на напитки от тази група е нараснала от 70 на 85 литра. Групата “колови” напитки продължава да държи лидерски позиции с дял от 31%. При напитките ”лайт” е отбелязан ръст от 17%. Увеличава се делът на газирани напитки в по-големи разфасовки, предназначени за консумация в домашни условия.

Потреблението на минерални води през 2007 г. е увеличено с 15,7%, като на глава от населението достига 95 л. Това е 12 пъти по-високо от потреблението през 1990 г. Делът им сред всички търговски марки напитки остава най-висок - 28%. Това ги прави безспорен лидер на българския пазар, на който има 42 марки бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води в голямо разнообразие от опаковки и разфасовки. Потреблението на води в галони от 19,4 литра за офиса и дома е нараснало с 8%.

С 15% е по-голямо потреблението на плодови сокове и нектари през 2007 г. Консумацията на глава от населението достигна 11 литра. В сравнение с 1990 г. това е 4 пъти повече. Навлизат все повече нови продукти, което прави разнообразието още по-голямо, посочват от асоциацията. Според данните им на пазара вече има над 500 вида плодови сокове и нектари в различни опаковки и разфасовки от над 40 марки на български и чужди производители.

Обемът на потребление на негазирани напитки през 2007 г. е 180 млн. литра, или 15% по-високо от предходната. Чувствително е нараснало потреблението на разтворими прахообразни напитки. Потребителят проявява висок интерес към негазираните напитки и пуншове, обемът на които е нараснал с 19%.

Увеличено е потреблението на студен чай с 49%, а на спортни и енергийни напитки със 73%. Заслуга за това имат преди всичко продукти, произведени от български фирми. Пазарният дял на двете групи напитки е все още нисък – едва 1,5% от общото потребление на безалкохолни напитки, но интересът към тях расте много бързо.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:50 | 13.09.22 г.
fallback