Над 70% от потребителите на мобилен телефон в Източна и Югоизточна Европа се възползват от услугата SMS, показва проучване на института за маркетингови и социологически проучвания GfK.
Според данните изключение прави само България, където този дял е под 50%.
Сърбите и хърватите пък са пристрастени към тази услуга, като изпращат и получават между 30 и 40 съобщения седмично.
Проучването показва, че бизнес секторът отдава сериозно значение на този вид комуникация: делът на потребителите, които ползват услугата, е между 55% и 96%.
Един от интересните резултати е влиянието на SMS върху писмения и говоримия език на младите хора и в културно изражение: според 56% от участвалите в проучването SMS-ите оказват силно влияние върху речта, а около 57% от сърбите и македонците смятат, че кратките съобщения повлияват значително и върху културата.