fallback

Всеки трети ползва интернет

Основната дейност, за която българите използват интернет, е комуникацията; по отношение на онлайн търговията сме сред последните в Европа

16:33 | 18.01.08 г.
Автор - снимка
Създател

Броят на лицата, които използват активно интернет, се е увеличил два пъти през последните 3 години. През първото тримесечие на 2007 г. почти всеки трети се е възползвал от неограничените възможности, които предлага глобалната мрежа, показват данни на Националния статистически институт (НСИ) към 31 март 2007 г. 

Общо 32% от лицата, които влизат в мрежата почти всеки ден, са между 16 и 24 години, следвани от лицата на възраст 25 - 34 години (27%). С увеличаването на възрастта постепенно намалява и интересът към новите технологии и едва 0,6% от лицата между 65 и 74 години са използвали интернет през последните 3 месеца. Общо 19% от българските домакинства имат достъп до глобалната мрежа. От тях според НСИ над 80 на сто са с високоскоростен интернет, което е с 20 процентни пункта повече спрямо 2006 г.

Основната дейност, за която българските потребители използват интернет, е комуникацията. Електронната поща е най-обичайното приложение за осъществяване на контакт, но все по-популярни стават и системите за предаване на съобщения в реално време (месинджъри) и телефонирането чрез интернет. Изтеглянето на игри, филми и музика заемат следващите места в списъка с най-популярните дейности.

Близо половината от лицата, които са използвали интернет през последните 3 месеца, посочват, че биха искали да правят това по-интензивно. Като основна пречка за по-голямото използване на възможностите на информационното общество се посочва липсата на време. Въпреки бързото развитие на българското интернет пространство, езикът също е бариера при използването на информационните и комуникационните технологии: както при обучението за ползването им, така и търсене на информация.

По отношение на електронната търговия сме на едно от последните места по използване на мрежата за електронна търговия в Европа. Данните от наблюдението показват, че всеки втори, който е използвал интернет през последните 3 месеца, е търсил информация за стоки и услуги, но през 2007 година едва 7,6% от тях са извършили покупка онлайн. Онлайн се купуват предимно книги, списания и вестници и в по-малка степен филми, музика, дрехи, пътувания и хотелски резервации. Данните от изследването сочат, че броят на лицата на възраст между 16 и 74 години, които са използвали компютър през първото тримесечие на 2007 година, се е увеличил с 4,4% в сравнение с предходната година и делът им достига до 34,5%. Въпреки бързото развитие на българското информационно общество голяма част от населението (60%) не е имало възможност или желание да работи с компютър.

Статистическото изследване засяга и използваемостта на мобилни телефони, като данните показват, че с мобилен телефон разполагат 70,3% от участвалите в проучването. Извадката обхваща 4 506 домакинства и 10 163 лица от различни региони на България.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:56 | 27.08.22 г.
fallback