fallback

PepsiCo купи българския производител на ядки Пенелопа

С придобиването щатският гигант цели да засили присъствието си у нас

10:28 | 09.01.08 г.

Щатската компания PepsiCo обяви, че е постигнала споразумение за придобиването на българския производител и дистрибутор на ядки Пенелопа.
Пенелопа, създадена преди 10 години от сегашния собственик Янко Лолов, продава фъстъци, слънчогледови семки и снаксове в България, предимно чрез националната си система за дистрибуция. Компанията управлява фабрика в Сливен и има близо 200 служители, се посочва в съобщението на PepsiCo.
Параметрите на сделката не се разкриват.
„Пенелопа е забележителна компания и ще засили значително присъствието ни в България – потребителски пазар, който преживява силен икономически ръст, както и в по-широкия регион на Балканите“, казва Майкъл Уайт, вицепрезидент и главен изпълнителен директор на PepsiCo International.
Към момента в България се внасят снаксове на PepsiCo под марките Lay's, Ruffles, Cheetos и Doritos от Румъния, Гърция и Турция. У нас се предлагат и много от напитките на компанията, сред тях Pepsi, Pepsi Light, Pepsi Twist, Pepsi X, 7UP, Mirinda, Evervess, Mountain Dew и Gatorade.
Годишните приходи на PepsiCo за 2006 г. надхвърлят 35 млрд. долара. За компанията работят приблизително 168 хил. души в цял свят, а продуктите й се разпространяват в около 200 страни. Основните й продукти включват снаксове Frito-Lay, напитки Pepsi-Cola спортни напитки Gatorade, сокове Tropicana и храни Quaker. Компанията е включена в индексите Dow Jones North America Sustainability Index и Dow Jones World Sustainability Index.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:20 | 10.09.22 г.
fallback