fallback

Последни промени за магистрала „Тракия“, няма да има държавна помощ

Подписваме второ допълнително споразумение към концесионния договор, с което ще изпълним препоръките на Евростат

13:18 | 20.12.07 г.
Автор - снимка
Създател

Министерски съвет (МС) реши на днешното си заседание да упълномощи министъра на регионалното развитие и благоустройството да подпише споразумение към концесионния договор за строежа на автомагастирала Тракия. С влизането в сила на това споразумение ще се счита за окончателно сключено споразумението за концесията.
Първото допълнително споразумение с ръководството на българо-португалския консорциум Автомагистрали Тракия беше подписано от министър Асен Гагаузов в края на април тази година.
С настоящото второ допълнително споразумение, което предстои да бъде подписано много скоро, ще се изпълни препоръката на Евростат за разпределение на рисковете между страните по договора и ще се осигури по-голяма правна сигурност на държавата.
Освен това с вече подписаното първо допълнително споразумение концесионерът се ангажира да поеме изцяло строителния риск за изграждането и ремонта на обекта със съответното качество, срокове и безопасност.
Концесионерът поема ангажимента по гаранциите за поддръжка на изградените съоръжения съобразно посочените стандарти за обектите.
Първоначално договорената цена за строителство и рехабилитация на републиканския път Калотина – Софийски околовръстен път - Оризово – Стара Загора - Ямбол – Карнобат - Бургас остава непроменена. От договора изцяло отпадат клаузите, предвиждащи държавна гаранция под каквато и да е форма. Догодина би трябвало да започне строителството на трите участъка в отсечката на магистралата от Стара Загора до Карнобат, възможно е и в рамките на същата година концесионерът да възложи изпълнението и на Северната дъга на Околовръстния път и на София – Калотина.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:44 | 11.09.22 г.
fallback