fallback

Поне 10 млн. лв. годишно губи БДЖ от гратисчии

Решението на въпроса е в ограничаване на достъпа до железопътните гари чрез заграждения

14:15 | 15.12.07 г.
Автор - снимка
Създател

Анализите на Български държавни железници ЕАД показват, че загубите, които дружеството търпи от пътници без билети, възлизат на поне 10 млн. лв. годишно, съобщиха от дружеството.
Ако тези средства идваха като приходи в железопътния превозвач, възможностите за инвестиране в подобряването на състоянието и комфорта в пътническите вагони щяха да бъдат много по-големи, се посочва в съобщението.
БДЖ продължава своите действия за предотвратяване на пътуванията без заплащане. Освен загражденията на Централната гара в София, където се проверяват превозните документи на пътниците за крайградските влакове, служителите на железопътния превозвач продължават и блокадните проверки в пътническите влакове София - Дупница и Дупница - София.
Дружеството очаква подкрепа от страна на местните общински и областни власти за разрешаване на проблема с пътуващите без заплащане. Решението на въпроса е в ограничаване на достъпа до железопътните гари чрез заграждения, през които да се допускат само пътниците с билети, смятат от БДЖ.
БДЖ обнови със собствени средства вагонния и мотрисен парк чрез доставката на 100 обновени вагона от Германия, с половината от които са обновени композициите на ускорените бързи влакове "Чайка" и "Диана", на бързи влакове в различни направления, а от седмица с обновена композиция се движат и два пътнически влака между Дупница и София.
Останалите 50 обновени вагона ще бъдат за композициите на други крайградски влакове. През 2008 г. поетапно ще се осъществи подмяната на голяма част от остарелите електрически влакове руско производство с нови електромотрисни влакове на Сименс.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:57 | 02.09.22 г.
fallback