fallback

БДЖ се раздели на три дъщерни дружества

Дъщерните дружества са 100% собственост на дружеството майка БДЖ ЕАД, което пък е изцяло държавна собстненост

14:24 | 27.11.07 г.
Автор - снимка
Създател

Ръководството на БДЖ днес официално обяви завършването на преструктурирането на компанията, което започна в края на миналата година. Според плана за преобразуване на дружеството се учредиха три отделни дъщерни дружества: БДЖ-Пътнически превози ЕООД, БДЖ-Товарни превози ЕООД и БДЖ - Тягов подвижен състав (Локомотиви) ЕООД. Дъщерните дружества са 100% собственост на дружеството майка БДЖ ЕАД, което пък е изцяло държавна собственост. Съгласно Търговския закон, капиталът на новите дружества е формиран изцяло за сметка на полученото от БДЖ ЕАД имущество и е обезпечен с него.
БДЖ - Пътнически превози ще извършва железопътни превози на пътници на територията на страната, наемане на локомотивна тяга и вагони за извършване на железопътни превози на пътници, поддръжка и ремонт на подвижен състав (локомотиви и вагони) и др. Капиталът на дружеството е в размер на 9,9 млн. лева. Управител на БДЖ - Пътнически превози е Димитър Петков. През 2005 г. той е назначен за директор на дирекция Пътнически превози към БДЖ. Цялата му професионална кариера е в областта на пътническите превози.
БДЖ - Товарни превози има за предмет на дейност извършване на железопътни превози на товари на територията на страната, наемане на локомотивна тяга и вагони за извършване на железопътни превози на товари, поддръжка и ремонт на подвижен състав (локомотиви и вагони) и др. Капиталът на дружеството е в размер на 23,25 млн. лева, а управител е Пенчо Попов, който от 2005 г. е директор на дирекция Товарни превози към БДЖ.
БДЖ – Тягов подвижен състав (Локомотиви) ще осигурява локомотивна тяга със собствени или наети локомотиви за предоставяне на железопътни транспортни услуги за превоз на пътници и товари във вътрешно или международно съобщение, ще извършва поддръжка и ремонт на локомотиви и др. Капиталът на дружеството е в размер на близо 25,22 млн. лева. Управител е Чавдар Трендафилов, който от 2005 г. ръководи дирекция Тягов подвижен състав към БДЖ.
Български държавни железници, едноличен собственик на капитала на трите дъщерни дружества, ще има като основен предмет на дейност координация и контрол на единния експлоатационен процес при осъществяването на превозната дейност на групата, осъществяване на взаимоотношенията с Национална компания Железопътна инфраструктура, както и с другите железопътни превозвачи, извършване на международни превози на пътници и товари и специални превози в страната и чужбина, участие в работата на международни организации, както и в изработването и приемането на международни актове в областта на железопътния транспорт. Освен това БДЖ остава собственик на товарните и пътнически вагони и на локомотивите и ще ги отдава под наем на трите дружества, ще извършва капитален ремонт и модернизация на подвижния състав, както и остава длъжник по всички натрупани краткосрочни и дългосрочни задължения към момента на преобразуването.
Основна стратегическа цел на Български държавни железници е повишаването на конкурентоспособността на транспортната услугата и увеличаването на пазарния дял на дружеството.
 
Средното увеличение на цените на товарните превози през 2008 г. за средно дълги разстояния ще е 5,5%, каза пред журналисти управителят на БДЖ-Товарни превози Пенчо Попов. А за някои от по-далечните дестинации цените ще са малко по-ниски от тези през 2007 г. За късите разстояния обаче ръстът на цените ще е 25-30%. През следващата година няма да има възможност за увеличаване на скоростта на превозите, казаха още от ръководството на БДЖ. До края на годината се очаква БДЖ да превози около 34,5 млн. пътници и 20 млн. т товари, т.е. ще има известен спад спрямо 2006 г., което от компанията обясняват с конкуренцията.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:14 | 13.09.22 г.
fallback