fallback

Преглед на печата за 19 ноември

08:16 | 19.11.07 г.
Автор - снимка
Създател

София под вода заради строително безхаберие
в. Сега
Въпреки всички клетви на институциите и изхарчените пари есенният порой през почивните дни доказа безпомощността на властта. Непочистени и затлачени от строителни отпадъци реки излязоха от коритата си. Заради интензивното и безконтролно застрояване и неадекватната инфраструктура мътни реки потекоха от Витоша към София и заляха ключови улици в столицата. Най-проблемни се оказаха и тези области от страната, които обичайно потъват при първия по-обилен дъжд - София-област, Перник, Пазарджик, Смолян.
БДЖ ще се огражда със стени навсякъде
в. Сега
Практиката по ограждане на жп релсите със защитни стени се въвежда от БДЖ за всички населени места, през които преминава влак. Това съобщи по БНР вчера транспортният министър Петър Мутафчиев. Причината е, че така ни задължават европейски директиви. От друга страна, превозвачът има намерение да увеличава скоростите на влаковете и такива стени ще предпазват населението. Първото място, на което ще бъдат издигнати съоръженията, са населените места между Пловдив и Първомай.
Собственикът на "Пикадили" преговаря за магазините на "Хит"
в. Дневник
Сръбската компания "Делта макси", която преди няколко месеца купи мажоритарен дял в "Пикадили", преговаря да придобие двата магазина на германската верига "Хит" в София, съобщиха източници от пазара на търговските вериги у нас. Информацията за преговорите потвърди за "Дневник" мениджърът на "Делта макси" Драган Филипович.
Със стъпването си на българския пазар сръбската "Делта" обяви, че до две години иска да увеличи броя на магазините "Пикадили" до 20, да въведе на пазара своята верига "Темпо" и до четири да стане лидер в търговията на дребно. Компанията каза тогава, че ще се развива на пазара, като отваря нови магазини или купува обекти на свои конкуренти.
Ковачки разширява бизнеса си в Сърбия
в. Стандарт
Фирми, свързани с българския бизнесмен Христо Ковачки, са купили три предприятия в сръбския Крушевац, пише в. "Блиц". Родните инвеститори са "Брикел" и "Медия свят", а купените от тях предприятия са "Траял Корпорация", "Топлана" и "Победа". Според изданието, макар и двете български компании да не са официално свързани, са обединени от Ковачки, който бил "един от най-влиятелните хора в България". Фирми около него са купили и други сръбски дружества - мината "Ковин", козметичното "Невена" и "Сърбиянка". Български бизнесмени проявявали голям интерес към регионалната радио-телевизия Крушевац, която се очаква да бъде продадена на търг до края на годината, както и към химическия комбинат "Жупа". Според Горан Красич, председател на Регионалната стопанска камара, компании от България имат интерес към фирми в Сърбия заради излишъка от капитал в страната ни.
Хотелите "Хранков" - в позорния списък на данъчните
в. Сега
"Хотелска верига Хранков" е сред 1772-те дружества, които фигурират в позорния списък на клиентите на НАП с големи просрочени задължения - данъци и осигуровки. Дружеството, което се държи от лицето Пламен Симеонов Хранков, дължи на хазната над половин милион лева. Държавата обаче много трудно ще си събере тези пари, защото фирмата няма имущество, няма пари по банкови сметки, не е представено обезпечение, поясниха експерти.
Защо служители научават от медиите за промените в компаниите си
в. Дневник
Общо десет на сто от служителите в България научават за бизнес промените в компаниите им от медиите, показва проучване на социологическата агенция "Алфа рисърч" по поръчка на консултантската компания "Аперион". Основният извод от изследването е, че все още малка част от служителите познават бизнес целите на компаниите, в които работят, и това е резултат от неефикасните системи за вътрешна комуникация.
Близо половината от анкетираните казват, че са запознати с бизнес процесите и целите на компаниите, в които работят. Едва 46 на сто обаче разбират как всекидневната им работа се отразява върху развитието на целия бизнес. Причината е, че хората, които получават обратна връзка от ръководителите си, са едва около 40 на сто.
Само половината от служителите в компаниите в България са професионално мотивирани, а останалите ходят на работа без желание, показва новото изследване на консултантската компания "Мандей инсайт" (Monday Insight) за най-добрите работодатели у нас Best Employers. Съотношението между мотивираните и немотивираните кадри се запазва на нивото от миналата година, което показва, че за този период компаниите не са предприели значителни промени в посока на ангажиране на служителите си.
Висши чиновници си затварят очите за нередности по плажните концесии
в. Новинар
Едни и същи хора от регионалното министерство на Асен Гагаузов осъществяват текущия контрол за 64 плажни концесионери, установи проверка на Сметната палата. Според одиторите разширените правомощия на чиновниците са корупционен фактор. Масово концесионери на морските плажове работят, без да има застраховка "Гражданска отговорност" и "Злополука" за всички предоставяни услуги на плажа. Обектите на концесия не са застраховани срещу възможни рискове като например природни бедствия, свлачища и други. При 12 обекта, дадени на концесия, липсва най-важният документ, който служи за еталон при осъществяване на концесията и за контрола по изпълнението й. Това е установила Сметната палата при проверка на регионалното министерство за това как контролира спазването на договорите за концесия до края на миналата година.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:30 | 09.09.22 г.
fallback