fallback

Котлър: Маркетингът е силно оръжие, но от него не може да се очакват чудеса

Успехът според проф. Филип Котлър се крие в намирането на подходящите хора и поставянето им на правилните места в компанията

09:08 | 15.11.07 г.
Автор - снимка
Създател

Проф. Филип Котлър. Снимка: Investor.bg

Колкото и силно оръжие да е маркетингът, от него не бива да се очакват чудеса за решаването на фирмени проблеми от всякакво естество. Това каза гуруто на маркетинга проф. Филип Котлър на проведен в сряда еднодневен семинар, осъществен с медийното партньорство на Investor.bg. Успехът според проф. Котлър се крие в намирането на подходящите хора и поставянето им на правилните места в компанията, което води до генерирането на нови и иновативни идеи за нейното развитие. Пред многобройната аудитория, която се беше събрала да чуе съвременните тенденции в маркетинга и фирменото управление, Филип Котлър говори за подобрението на връзките между маркетинга и продажбите в съвременните компании, за т.нар. холистичен маркетинг и за начините да бъдат събирани идеи от фирмените клиенти.

Виждането на водещия специалист по отношение на маркетинга е, че той трябва да обхваща цялостната дейност на компаниите с цел подобряване на продуктите и ефективното разработване на новите продукти. Тази концепция, известна още като холистичен маркетинг, изисква тясното сътрудничество между всички звена в компанията с маркетинговия отдел. Така според професора се създават възможности за създаване на ефективни проекти, които са напълно съобразени със съществуващата в съответния отрасъл пазарна ситуация.

Котлър, който е обявен за един от четиримата най-влиятелни в света на фирменото управление, разгледа теорията за Синия океан и възможностите за нейното прилагане. Става дума за шанса или умението да откриеш неразработена идея, да създадеш продукт без конкуренция и уникален по рода си, което ти позволява, образно казано, да плуваш в син океан, без конкуренция.

Като пример за успешно прилагане на стратегията Син океан Котлър посочи американска книжарница, която коренно променила концепцията на обикновените книжарници. Вместо рафтовете, между които клиентите вървят, стоят прави и бързо се отегчават, в книжарницата били разположени удобни дивани, работното време било удължено, а на клиентите се сервирали топли напитки. Това бързо довело до превръщането на магазина в място за социален контакт, като той бил посещаван дори от хора, които не можели да четат. С това популярността на книжарницата се повишила, с което се увеличили и нейните приходи.

Основна роля беше отделена на подходите за откриване на неизползвани все още сини океани, като не бяха подминати и шансовете на българските компании да създадат глобални търговски марки.

Виждането на специалиста за шансовете на български фирми да създадат глобални или регионални марки е, че те трябва да открият преимуществото на страната ни в някое отношение и да наблегнат на него. Той окуражи представителите на бизнеса, изтъквайки, че голяма част от т.нар. глобални търговски марки идват от държави, сходни по размер с нашата – Финландия, Швейцария и т.н.

В края на семинара бяха обсъдени методите за оценяване на резултатите от въвеждането на маркетингови програми и баланса между разходите и ползите от тяхното провеждане. След приключването на лекциите проф. Котлър връчи награда на най-добрия студент от катедра Маркетинг на УНСС.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:45 | 11.09.22 г.
fallback