fallback

Е.ОН не е ощетил абонатите си, установи ДКЕВР

При анализа на документите експертите на ДКЕВР са установили, че дружеството е прилагало коректно утвърдените цени

15:12 | 03.08.07 г.
Автор - снимка
Създател

Електроснабдителното дружество „ЕОН – България Продажби” АД не е ощетило абонатите си и е изчислило правилно сметките за ток, като не е извършило некоректно закръгляване на дължимите от тях суми. Това е установила проверка на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР), резултатите от която бяха оповестени днес.

Проверката е направена по жалби на потребители, в които се твърди, че компанията, снабдяваща с електроенергия районите на Варна и Горна Оряховица, ги е ощетила, като неправилно е изчислила месечните им сметки за ток. ДКЕВР е изискала в хода на проверката от дружеството фактури от месечните известия на абонатите за периода януари – юни 2007 година. При анализа на документите експертите на регулатора са установили, че дружеството е прилагало коректно утвърдените от ДКЕВР цени за разпределение и снабдяване с електрическа енергия.

От компанията са изчислявали сметките с точност до десетия знак след десетичната запетая, като в месечните фактури е изписана цената само до третия знак след десетичната запетая. Вероятно това е причината за възникналите съмнения на потребителите за разминаване в крайните суми, допълват от ДКЕВР.

На днешното си заседание комисията отхвърли искането на Е.ОН отчитането на потреблението на ток да става един път на три месеца. Компанията ще трябва ежемесечно да отчита електромерите и да праща съобщения за сметките за ток на абонатите си.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:40 | 26.08.22 г.
fallback