fallback

Близо 7% достигна пазарният дял на Филип Морис у нас за една година

От днес компанията пуска в България деветата най-продавана марка цигари в света

13:49 | 02.08.07 г.

Ричард Морган (вляво) и Андрей Василеску. Снимка: Investor.bg

От завръщането на Philip Morris International на българския пазар преди една година до момента пазарният дял на компанията в страната достигна 6,8% от общия пазар в стойностно изражение. Това съобщи на пресконференция днес Андрей Василеску, мениджър на Филип Морис България ЕООД, дъщерно дружество на компанията у нас. В световен мащаб делът на цигарената компания е 15,4 на сто.
„България е малка страна, но тук има голям потенциал за растеж“, каза Ричард Морган, управляващ директор за България и Румъния. За ръста си у нас компанията залага на разширяване на асортимента. В тази връзка от днес на пазара у нас компанията пуска Bond Street – деветата най-продавана марка цигари в света, която се разпространява в 30 страни. Цената на един пакет ще бъде 2 лв. Името на марката идва от улицата в Лондон, където през 1847 г. Филип Морис отваря първия си магазин за тютюневи изделия.
От 10 август ще бъде пуснат още един нов продукт – Marlboro Silver, който ще има същата цена като вариантите Red и Gold – 3,20 лв. Освен тези марки Филип Морис продава у нас Parliament, L&M, Assos International и Assos Slims. Пускането на последната марка е във връзка с данни, че близо всеки един от пет пълнолетни български пушачи предпочита „слим“ цигари, уточни Василеску.
„Продуктите на компанията, които се разпространяват у нас, се произвеждат във фабрики в Германия, Полша, Холандия, Румъния и Гърция. Географското положение на производствените мощности не оказва съществено влияние върху качеството на цигарите, защото процесите са стандартизирани, тютюнът е еднакъв и в компанията има постоянен трансфер на опит и машини“, коментира Морган.
На журналистически въпрос дали Philip Morris проявява интерес към приватизацията на Булгартабак той не даде еднозначен отговор, като посочи, че компанията по принцип има агресивна бизнес политика и винаги разглежда различни варианти за сделки. Булгартабак остава основният конкурент на Philip Morris тук, добави той.
По думите му до 2010 г. поскъпването на цигарите в България е неизбежно, защото в този срок трябва да се актуализират нивата на акцизите, които към момента са наполовина от нивата, на които би трябвало да бъдат. „Това е част от ангажимента на България към ЕС и правителството ще трябва да актуализира акцизите, но може да го направи поетапно или в последния момент“, добави Морган.
Досега компанията е платила акциз в размер на над 39 млн. лв. през 2007 г.
В България продължава да има контрабанда, което е риск за потребителите и загуба и за правителството, и за производителите, посочи Василеску.
Philip Morris International продава тютюневи изделия в 160 страни, като държи 7 от 15-те най-продавани марки цигари в света. Компанията има 80 хил. служители и 35 фабрики в 29 страни. За миналата година е отчетен ръст на продажбите от 8% до 8,5 млрд. долара.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:09 | 13.09.22 г.
fallback