fallback

Спряха реклама на вафла заради възможни морални вреди върху децата

Съдът е приел, че рекламата е непочтена по смисъла на Закона за защита на потребителите

12:05 | 26.07.07 г.
Автор - снимка
Създател

Административният съд - София е оставил в сила заповед на председателя на Комисията за защита на потребителите, с която се спира телевизионна реклама на "Престиж 96"ООД, съобщиха от съда.

Съдът е приел, че рекламата е непочтена по смисъла на Закона за защита на потребителите, тъй като може да причини морални или умствени смущения у деца, се казва още в съобщението.

По делото като доказателство има приложено писмо на председателя на Държавната агенция за закрила на детето, че излъчването в медийното пространство на реклама от такъв характер е с негативен ефект за цялостното развитие на децата.

Според съдебния състав в клипа на вафла "Споко" поведението на момчето, което скача за да нападне и да вземе вафлата, след което равнодушно седи в лодката и се наслаждава на вкуса й, докато някой в езерото до него се дави, противоречи на общоприетото хуманно отношение и въздейства негативно върху основни човешки добродетели.

В мотивите си съдът е отбелязал, че дори да липсваше мнение на специализирания орган за закрила на детето, преценката за въздействието на рекламата и възможността за морални или умствени смущения у деца, в случая може да се извърши без познания на специалисти по детска психология.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:29 | 25.08.22 г.
fallback