fallback

Близо 70% от населението не се е застраховало през последните пет години

Eдна четвърт от българите не познават нито един застрахователен продукт, а 40% смятат, че нямат нужда от какъвто и да е било вид застраховане

13:00 | 25.07.07 г.

През последните пет години и половина 67 на сто от българското население над 18-годишна възраст не е сключвало застраховка, като с най-голям дял от тази група са жени, възрастни хора и такива с ниски месечни доходи. Други 71% от населението не планира да си направи застраховка през следващата една година.

Това показва национално представително изследване на Gallup International, направено по поръчка на застрахователната компания Инерамерикан България ЗАД. Методологията на изследването е пряко интервю по домовете, като извадката обхваща 1010 респонденти от различни пол, възраст, населено място, заетост, етническа принадлежност.

Според данните от изследването, оповестени на пресконференция днес, шест месеца след присъединяването на България към ЕС една четвърт от българите не познават нито един застрахователен продукт, а 40% смятат, че нямат нужда от какъвто и да е било вид застраховане. За 54% от населението застраховката е много скъпа услуга.

Половината от хората, които никога не са сключвали застраховка, твърдят, че нямат нужда от такава, а 14% са оптимисти, че никога няма да станат жертва на застрахователно събитие. Едва 6% от анкетираните имат пълно доверие в застрахователните компании.

Коста Чолаков, изпълнителен директор на Интерамерикан България коментира, че тези данни се дължат на ниската застрахователна култура на българина.

На въпрос „Какви застрахователни продукти познавате?“ 47 на сто посочват застраховка „Живот“, 42% посочват „Гражданска отговорност“ и 30% - „Застраховка недвижимо имущество“.

През идната година 62% от запитаните ще си направят застраховка „Гражданска отговорност“, други 22% „Авто каско“, а 18% ще застраховат недвижимото си имущество. Едва 1% от анкетираните посочват като причина в бъдеще да направят застраховка на недвижимото си имущество страхът от наводнения.

21 на сто от анкетираните се чувстват напълно недостатъчно информирани за застрахователните компании и услугите, които те предлагат.

Във връзка с това стартира инициатива, чиято цел е да стимулира повишаването на застрахователната култура в България. Инициативата ежегодно ще награждава проекти, оказали положително влияние върху популяризирането на ползите и необходимостта от застраховане, както и развитието на застрахователния сектор. Проектите ще бъдат номинирани в две основни категории – едната е институции и неправителствени организации, а другата е медии. Ще бъде отделено специално внимание на регионалните общини и медии, защото там според Чолаков са нужни повече усилия за популяризирането на застрахователната култура.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:15 | 11.09.22 г.
fallback