fallback

С 15% повече безалкохолни сме изпили за полугодието

"Изненадата" на годината са високите продажби на газирани напитки

16:14 | 24.07.07 г.
Автор - снимка
Създател

Динамично нараства потреблението на безалкохолни напитки у нас, което през първото полугодие на годината е достигнало ръст от 15,5%. Общото потребление на напитки за полугодието e 717 млн. литра и е с 96 млн. литра повече от същия период на миналата година, съобщиха от Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България.

Според председателя на Асоциацията Милчо Бошев заради горещините през летния сезон ръстът за следващото тримесечие ще бъде още по-голям, но все още няма обобщени данни.

Потреблението на бутилирани води се е повишило с 14 процента, или 38 млн. литра. Консумацията на натуралните минерални води е увеличена с 13 на сто. За първото полугодие българският потребител е изпил 306 млн. литра бутилирани води.

Цените на водата в сравнение със същия период на миналата година са завишени от 7 до 14 процента за различните разфасовки, което е в резултат на увеличените цени на транспортните разходи, електроенергията и опаковките.

"Изненадата" на годината са високите продажби на газирани напитки, увеличението при които е с 18 на сто, съобщиха от асоциацията. Изпити са близо 44 млн. литра напитки в повече от миналата година.

Търсенето на напитките тип "кола" е нараснало с 19 на сто, а на напитките "лайт" със 17 на сто.

Увеличението на продажбите в по-големи разфасовки е основната причина цените на газираните напитки да се запазят на нивото от предходната година. При негазираните напитки - с ниско плодово съдържание, пуншове, разтворими и разреждащи се, потреблението за първото полугодие е нараснало с 13 на сто, като при тихите негазирани напитки увеличението е с 16 на сто.

Резултатите от потреблението на безалкохолни напитки през първото полугодие дават основания да се направи оптимистична прогноза за 2007 г. Очакването е потреблението на глава от населението да скочи от 184 литра през 2006 г. на 210 литра в края на 2007г. или с 12 на сто, прогнозират от асоциацията.

В същото време засилващият се натиск от страна на обществото и контролните органи, все по-нарастващата информираност на потребителите и убедеността на собствениците на по-малки фирми в невъзможността да покрият изискванията за безопасност на храните са в основата на причините броят на обектите, произвеждащи безалкохолни напитки непрекъснато да намалява. Само за последното тримесечие техният брой от 440 е спаднал на 320.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:33 | 20.08.22 г.
fallback