fallback

Проверяват ЧЕЗ за нарушения на потребителските права

Въпреки указанията на омбудсмана дружеството преустанови месечното информиране на гражданите за дължимите от тях суми

17:15 | 19.07.07 г.
Автор - снимка
Създател

От утре започва проверка на електроснабдителното дружество „ЧЕЗ Електро България” АД по повод нарушения на потребителските права и недопустими практики, която ще се извърши от общ екип от администрацията на омбудсмана на Република България Гиньо Ганев и служители на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР), съобщиха от пресслужбата на омбудсмана.

Проверката на електроснабдителното дружество ще се извърши с оглед зачитането на правата на потребителите и спазването на общите условия на договорите за продажба на електрическа енергия и нейното заплащане от гражданите.

В началото на април тази година омбудсманът изиска от електроснабдителното дружество да изпраща месечните сметки на потребителите в запечатани непрозрачни пликове, за да бъдат защитени личните им данни. По повод отправените от омбудсмана препоръки, ДКЕВР издаде заповед, с която задължи дружеството в срок до 1 август 2007 г. да започне да изпраща сметките на потребителите по указания от омбудсмана начин. Комисията за защита на личните данни, която също бе сезирана от Гиньо Ганев постанови решение в същия смисъл.

Въпреки тези изрични указания ЧЕЗ Електро България преустанови месечното информиране на гражданите за дължимите от тях суми, което отново беше определено от омбудсмана като проява на незачитане на правата на потребителите.

В момента електроснабдителното дружество изпраща отчетите за дължимите суми за тримесечие, а изисква плащане ежемесечно, което причинява неудобство за потребителите и хаос с плащанията, става ясно от жалбите на гражданите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:17 | 03.09.22 г.
fallback