fallback

Искат да се създаде бизнес експресен влак

Това се налага поради засилващата се конкуренция от страна на автомобилния транспорт, а и на нискотарифните авиокомпании, смятат експерти

18:33 | 09.07.07 г.
Автор - снимка
Създател

Да се разработи нова маркетингова стратегия за пътническите превози, която да предвижда създаването на първите влакове за бизнес пътувания, предложи доцент Николай Николов от Научно-техническия съюз по транспорта по време на семинара „Визия за развитие на българските държавни железници 2007 – 2017 година“, който се провежда в Пловдив.
По думите на Николов това е необходимо поради засилващата се конкуренция не само от страна на автомобилния транспорт, но и на нискотарифните авиокомпании, особено по маршрутите София – Бургас, София – Варна и София – Русе.
Той предложи още увеличаването на превозваните пътници да е над предвидените от БДЖ 3% годишно.
В бюджета за 2008 година субсидията за БДЖ ще бъде увеличена, каза присъстващият на семинара заместник-министър на финансите Кирил Ананиев, без да съобщи точната цифра. По думите му политиката през предишните години да се намаляват субсидиите за БДЖ по указание на международните финансови институции се е оказала грешна.
Ананиев предложи също БДЖ да ползва като вариант за финансиране разпродажба на собствени недвижими имоти.
„Ако не се увеличат инвестициите, при наличния състав на пътнически и товарни вагони на БДЖ възможностите за увеличаване на пътниците и товарите са малко, а именно до 35 млн. пътници и до около 25 млн. тона товари годишно", съобщи изпълнителният директор на БДЖ Олег Петков.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:28 | 21.08.22 г.
fallback