fallback

60% от пътуващите с влак искат телефони и аптеки на гарите

77% посочват като задължително наличието на заведения за бързо хранене, сочи проучване на Алфа рисърч

14:50 | 09.07.07 г.
Автор - снимка
Създател

Близо две трети от пътуващите с БДЖ са посочили, че основните видове услуги, които биха искали да има на гарите, са гардероб за багаж, аптека и телефон, а 77% посочват като задължително наличието на заведения за бързо хранене. Това сочи проучване на социологическата агенция Алфа рисърч, оповестено пред журналисти в Пловдив.

Според него железопътният транспорт е най-популярен между хората под 40 години и тези над 60 години със средни доходи. Като основни предимства за пътуване с влак те посочват намаленията, безопасността и сигурността.

Установено е, че 50,5% от пътуващите с БДЖ ползват намаления, тоест цената е основен фактор за привличане на клиенти. Затова и по време на проучването 45% от респондентите посочват като предимство на БДЖ цената, а едва 16% - по-високото качество при приблизително същата цена като автобусен транспорт.

Мнозинството от интервюираните смятат, че е важно България да поддържа на високо ниво железопътния си транспорт. Две трети считат, че държавата трябва да отделя повече средства за нови вагони и ремонти.

Като основни ефекти от подобряване на ж.п. превозите анкетираните посочват екологичния ефект и намаляването на автомобилния трафик.

Влошената хигиена е един от сериозните недостатъци при пътуване с влак, като приблизително еднаква вина за това имат БДЖ и пътниците, посочват респондентите.

Ползването на спален или кушет вагон се смята от пътниците за една от основните услуги, които трябва да предлага БДЖ. 42,8% от пътуващите с железниците дават добра оценка на качеството на услугата като цяло, 27,6% дават средна, а 18% - много добра.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:58 | 12.09.22 г.
fallback