fallback

Кинокомисиите у нас станаха три

За първи път в законопроекта се предвижда по предложение на министъра на културата да се подпомагат български филми, свързани с национални прояви и чествания

11:05 | 04.07.07 г.
Автор - снимка
Създател

Три национални художествени комисии по видовете кино – игрално, документално и анимационно, ще съществуват на мястото на досегашната една комисия, предвиждат промените в Закона за филмовата индустрия, които бяха одобрени от Министерски съвет (МС) през юни и публикувани в пълен размер днес на сайта на правителството.

Увеличаването на комисиите е продиктувано от нарастващия брой аудиовизуални произведения, предлагани под различна форма на българския пазар, и чисто физическата невъзможност на досегашните четири състава на комисията да гледат всички произведения, което забавя излизането им на пазара, аргументират се от МС.

Поради задълбочаващото се сътрудничество с европейските филмови продуценти се предвижда увеличаване от 10 на 20 на сто от общите средства за филмопроизводство на средствата, предназначени специално за международни копродукции.

За първи път в законопроекта се предвижда по предложение на министъра на културата да се подпомагат български филми, свързани с национални прояви и чествания на събития и бележити дейци. За това ще се отделят средства в размер до 5 на сто от приходите на агенцията.

За да се защитят по-добре правата на зрителите, се въвежда условието чуждестранните филми в България да се разпространяват и показват преведени на български език.

С оглед изпълнението на приетата от България Европейска конвенция за кинематографичната копродукция, финансовото участие на български продуцент става най-малко 20 на сто от бюджета на филма при двустранни копродукции и най-малко 10 на сто при тристранни и многостранни копродукции с европейски партньори.

Законопроектът въвежда легална дефиниция на нискобюджетен филм, а именно филм с бюджет не по-голям от 60 на сто от средностатистическия бюджет на Европейската аудиовизуална обсерватория. Допълва се и терминът „разпространение” – това са всички форми на търговско разпространение, предназначено за публика: в киносалони, по телевизията, за домашно ползване, разпространение на мултимедийни произведения „офлайн” или „онлайн”.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:32 | 03.09.22 г.
fallback