Освен морски в Бяла може да се развива яхтен, голф и винен туризъм, смята кметът на града Илиян Цонев.
В общината чуждите инвеститори са основно руснаци, скандинавци, немци и англичани. Разликата в мисленето им личи от строителството, което правят на територията на Бяла. Руските инвеститори искат максимална възвръщаемост и са склонни да презастрояват парцела с висока етажност, докато останалите ценят пространството.
През следващата година ще са готови норвежкото и холандско селище, чието строителство продължава и в момента. Холандските инвеститори дори са готови с проект за изграждане на яхтено пристанище в Бяла, а дотогава са подготвили понтонни съоръжения, на които могат да се съберат между 25 и 30 яхти.
Най-големият проблем пред перспективата ще има ли и кога яхтено пристанище в Бяла е собствеността на обекта, сподели Илиян Цонев. Яхтените пристанища трябва да си останат общинска собственост, за да се намери по-лесно начин чрез публично-частно партньорство да се изгради марина за лодки с газене до 4,5 м дълбочина. Това е фактор, който пречи на туризма в дадения момент, категоричен е Цонев.
В Бяла имат лиценз за израждане на яхтено и рибарско пристанище, а за построяването му са необходими около 2 млн. лв.
Предстои общественото обсъждане на подробен устройствен план за голф игрище в района на Бяла. С изграждането му ще се присъединят още 5-7 акра земи извън територията на града, като целта на местната управа е да се запазят горските участъци. Вероятно по около 25% от земята на всеки собственик там ще се отчужди за изграждане на инфраструктура, но ще се увеличи възможността за бизнес в района, смята Цонев.