fallback

Ломско пиво с инвестиции от 3,8 млн. лв. за последните 2 години

Общо 2,8 млн. лв. са инвестирани в закупуване на нови и модернизация на съществуващите машини и оборудване

12:24 | 18.06.07 г.

Кандидатът за публичност Ломско пиво е инвестирало 3,8 млн. лв. през последните две години, съобщиха от дружеството.
Направените инвестиции обхващат две основни направления – закупуване на нови и модернизация на съществуващите машини и оборудване (2,8 млн. лв.), както и енергоспестяващи мероприятия на сградния фонд и съоръженията (500 хил. лв.).
Чрез направената инвестиция Ломско пиво значително повишава производствения си капацитет и качеството на продукцията, като за първи път от създаването на фабриката се монтира поточен пастьоризатор, който отговаря на капацитета на поточната линия. Той осигурява работата на отделна линия с производителност 5 000 бутилки на час. Освен него са закупени и въведени в експлоатация тунелен пастьоризатор с капацитет 24 000 бутилки на час, който повишава капацитета с 80%, етикетираща машина, автоматично затваряща капачки и автоматична фолираща машина.
В резултат на инвестициите в енергоспестяващи мероприятия пивоварната реализира 16% икономии от енергия.
През месец май 2006 г. на Ломско пиво АД е връчен Сертификат и обосновка за кредитен рейтинг ВВ+ (тренд стабилен) от Българска агенция за кредитен рейтинг.
Ломско пиво е наследник на основаната от чешките братя Милотин и Хозман в далечната 1894 г. пивоварна в крайдунавския град Лом. Към настоящия момент пивоварният завод е смесено акционерно дружество, учредено през 1997 г. с търговска марка „Алмус – 1894”.
Пивоварната произвежда продуктите си по технология под контрола на Баварския пивоварен институт Weihenstefan – Мюнхен, Германия. Дружеството произвежда асортимент от 9 продукта от марките Almus, Шопско пиво и София.
Продажбите на фабриката за 2005 г. възлизат на 75 010 хектолитра бира, за 2006 г. - на 78 700 хектолитра, а до края на първото шестмесечие на 2007 г. се очаква да са в размер на 50 700 хектолитра. 
 
През март 2007 г. Ломско пиво и румънски дистрибутор на алкохолни и безалкохолни напитки подписаха договор за износ на продукция на българската пивоварна в Румъния. По този начин „Ломско пиво” АД стъпи на румънския пазар на бира с марката „Шопско пиво”.
Ломско пиво ще предложи 20% от капитала си или 900 хил. акции на смесен закрит аукцион.
Енемона АД е мажоритарен акционер в АгроИнвестИнженеринг АД, която от своя страна притежава 99% от акциите в Ломско Пиво АД

Свързани компании:

Ломско пиво АД(LOMP)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:04 | 23.08.22 г.
fallback