fallback

Годишен ръст от 10% на онлайн продажбите у нас очаква British Airways

От утре авиокомпанията въвежда у нас онлайн бордна карта

14:54 | 12.06.07 г.

Делът на онлайн продажбите на самолетни билети на British Airways (BA) в България надхвърли 20% от общия обем продажби в страната за изминалата фискална година (която за авиокомпанията е от началото на април до края на март), като предходната година те формираха по-малко от 10 на сто, каза за Investor.bg Емил Делибашев, търговски мениджър на BA за България.

Очаквам стабилен ръст от поне още 10% за тази година, а в рамките на 3-4 години да постигнем съотношението, което в момента се регистрира във Великобритания, а именно 50-60% от продажбите на BA се реализират през сайта на компанията, добави Делибашев.

По думите му делът на онлайн продажбите у нас е сред най-високите за Европа, като продажбите през сайта са повече, отколкото в офиса на самата компания.

Допълнителен фактор за нарастване на продажбите през интернет у нас е въвеждането от утре на онлайн регистрация и бордна карта, която може да се отпечата вкъщи или в офиса 24 часа преди полета, съобщи Делибашев на пресконференция. Летищата в София и Варна са първите на изток от Европа, където ще може да се ползва подобна функционалност.

Бордната карта ще може да се отпечата на всеки принтер, на обикновен лист хартия с формат А4. Тя съдържа уникален бар код с личните данни на пътника и съответната информация за полета и дава възможност на гостите, които пътуват само с ръчен багаж да преминат директно към проверката за сигурност, прескачайки регистрацията на гишетата за багаж.

„Борбата за пазарен дял с нискотарифните превозвачи е цял комплекс от различни мерки, като далеч не се изразява само в понижаване на тарифите и предлагане на по-атрактивни оферти. Факт е, че конкуренцията в сектора нарасна невероятно. За да се справим с нея разчитаме на директната комуникация с клиентите, съвременните самолети, екстрите на борда, по-голямото лично пространство по време на полета, ползването на водещи летища - преживяването на всички етапи от пътуването като цяло“, коментира пред Investor.bg Делибашев навлизането на нискотарифните авиокомпании у нас.

По думите му ако се вземат предвид допълнителните разходи за храна, за пътуване от по-далечните летища, неудобните часове за летене, едва ли разликата оправдава пътуването с нискотарифен превозвач между София и Лондон, което е дълга дестинация.

По думите му авиотранспортът се превръща все повече в услуга за широка употреба, при което предлагането на различен продукт става все по-трудно.

От август компанията пуска и нов полет от София до Лондон, който ще лети в четвъртък сутрин, съобщи в рамките на пресконференцията Делибашев.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:57 | 02.09.22 г.
fallback