fallback

Яхтингът в България с огромен потенциал, развиваме го с чартиране

Ако следваме хърватския пример, цените биха се движели от 1000 евро на месец до 100 000 евро на седмица в зависимост от избора на клиента

10:01 | 02.06.07 г.
Автор - снимка
Създател

Инициативите за промяна в законодателството, свързано с яхтинга в туризма, трябва да дойдат от занимаващите се с яхтен бизнес. Това каза Томислав Цветович, представител на производителя на яхти и моторни лодки Sunseeker за Югоизточна Европа и гост от Хърватска на втората яхтена конференция за бъдещето на яхтения бизнес в България, която се провежда край Варна.

Той обясни, че в Република Хърватска са имали същите проблеми преди 15-20 години – с качеството и нивото на яхтените пристанища и пристанищната инфраструктура. Но увери присъстващите, че от това, което е видял, изводът му е, че ние имаме огромен потенциал, който трябва да се използва.

Тъй като беше поканен от организаторите да коментира възможностите за развитие на яхтинга като допълнителна туристическа услуга по българското Черноморие, Томислав Цветович препоръча чартирането като добър вариант за нашата страна и съседска Румъния. Той се обоснова с факта, че и при двете държави все още малко хора имат възможност да си купят яхти.

Този бизнес е добър в Хърватска, където има над 2000 чартирани яхти, наемани за различен период от време. Там се предлагат разнообразни варианти за чартиране – на моторни яхти или с платна, със или без екипаж, полулуксозни или луксозни с обслужване all inclusive и цени от 1000 евро на месец до 100 хиляди евро на седмица в зависимост от избора на клиента.

Росен Марангозов в качеството си на заместник председател на Българската Федерация по ветроходство веднага реагира, че това е трудно осъществимо на този етап в България. И допълни, че все още у нас яхтинга се предлага като допълнителна услуга в туризма само от големите туроператори. Стандартът в България ограничава не само покупките на яхти, но и наемането им. Туристите предпочитат почасовите разходки или полудневните, сочи практиката на българските туроператори.

Яхтите са страст, споделена от един специфичен кръг от хора, които могат и да си го позволят. Но тези хора се сблъскват с много проблеми, обясни Силвия Цветанова от Хипо Алпе-Адриа-Лизинг. И даде пример с финансирането на нови, частни пристанища, като дълъг и труден процес - не само заради намиране на финансиране, но и заради оперативния риск. Бюрокрацията при подготовката на цялата документация и строежа на дадена марина отнема приблизително около година и половина, оплакаха се потърпевши на яхтената конференция.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:06 | 13.09.22 г.
fallback