fallback

Преглед на печата за 31 май

07:37 | 31.05.07 г.
Автор - снимка
Създател

Строежите в градовете по морето няма да се ограничават

в. Дневник

Ограниченията за застрояването в 2-километровата зона на Черноморието няма да важат за градовете. Това решиха в сряда депутатите от парламентарната комисия по местно самоуправление за спорния текст от проектозакона за Черноморието, който определя обхвата на т.нар. зона Б. Според новия вариант в тази ивица, която започва след първите 100 м от морето (зона А), попадат всички територии с изключение на урбанизираните към датата на приемането на закона. Внесеният от правителството законопроект не предвиждаше изключения за рестрикциите, които важат само за бъдещо строителство. От НДСВ искаха от зоната да се изключат Варна и Бургас. Депутати от ДПС и БСП, избрани от морския регион, обаче са настояли да отпаднат всички градове и села. В крайна сметка се е стигнало до компромисния вариант.

Приходите от проекта Бургас - Вльора отиват в офшорки

в. Сега

Депутати от опозицията алармираха вчера за скандални детайли в плановете за строителство на петролопроводите Бургас-Вльора и Бургас-Александруполис. И в двата случая приходите ще отиват в офшорни сметки, възмути се независимата Мария Капон. В първите си работни дни след 24 май парламентът обсъди двата трансбалкански проекта. В документацията за бъдещия нефтен поток от Бургас през Скопие до албанския порт Вльора, внесена от правителството в НС за ратификация, присъства следният текст: "Всички приходи и постъпления по проекта ще се депозират в офшорни банкови сметки, които ще се поддържат от попечител на залозите в полза на тези кредитори и ще бъдат отпускани в съответствие с одобрените процедури."

Десет плажа и яхтено пристанище взеха "Син флаг"

в. Дневник

Общо десет плажа и едно яхтено пристанище взеха международната награда "Син флаг", която ги отличава по чистота и начин на управление. Това съобщи Санимир Георгиев, който е координатор на българското движение "Син флаг". Наградата се дава след оценка на международно жури. Освен десетте плажа тази година за първи път наградата получи и яхтеното пристанище "Диневи" в Свети Влас, което е част от "Диневи груп".

Малкият бизнес ще купува изгодно мрежово оборудване

в. Дневник

Договор за съвместно финансиране на малките и средните български компании за покупката на комуникационно оборудване подписаха в сряда Cisco Capital, финансовата компания на производителя, и Райфайзенбанк (България). Програмата започва с промоционална оферта с нулева лихва, а след изтичане на тримесечния период продължава с фиксирана лихва от 5 на сто. България е първата страна в региона на Източна Европа, в която се предлага програмата ни, насочена към малките и средните компании, каза мениджърът по стратегическо бизнес развитие и финансиране в Cisco Capital Шейн Магуайър.

Данъците ще може да се проверяват в интернет

в. Дневник

До края на годината клиентите на Националната агенция за приходите (НАП) ще могат да проверяват платените и дължимите от тях данъци и осигурителни вноски по интернет. Това съобщи Стоян Марков, заместник изпълнителен директор на агенцията. Ведомството разработва две нови електронни услуги, които ще могат да се използват до края на годината. Първата е за достъп до данъчно-осигурителната сметка чрез интернет, която позволява справка в реално време за платените и дължимите данъци и вноските.

Губим 120 млн. лв. от задръстванията в София

в. Новинар

Икономиката губи около 120 млн. лв. само от задръстванията в столицата, за сравнение загубите в ЕС са 140 милиарда евро, а в САЩ - близо 200 милиарда долара. Това стана ясно по време на Европейска конференция на министрите на транспорта, която се провежда в София. Проблеми с трафика има и по железопътните линии, свързани със закъсненията на влаковете, около пристанищата и летищата. Все още няма точни данни за икономическата загуба от задръстванията в цялата страна, каза министърът на транспорта Петър Мутафчиев.

Колите поевтиняха с една хилядарка

в. Стандарт

Цените на старите коли са поевтинели с хилядарка от началото на годината. Причината е, че след влизането на страната ни в Европейския съюз търговците вече не плащат ДДС за внасяните автомобили. Това се прави с цел да се избегне двойното данъчно облагане в ЕС, защото за возилата втора ръка веднъж вече е платен налогът. Цените на автомобилите ще продължат да падат, защото все още не са стигнали реалните нива, прогнозираха търговци. Те ще се смъкват плавно поне до лятото. След Нова година цените на новия внос бяха задържани изкуствено от автокъщите. Целта беше да компенсират загубите от по-скъпия стар внос, който залежаваше по борсите. Около 80% от пазарите в страната бяха блокирани от залежали коли, за които бе платен налог. За да ги продадат, продавачите смъкнаха малко цените, но задържаха тези на новия внос, за да покрият разликата, обясняват експерти. Така сега, след като е поразкарана залежалата стока, внесените возила втора употреба добиват реални стойности.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:56 | 08.09.22 г.
fallback